El calendari entregat per Adif per acabar d'una vegada per totes les obres eternes del parc Central no convencen ningú. L'Ajuntament de Girona se l'agafa amb «prudència», segons ha assegurat el regidor del projecte ferroviari, Carles Ribas, i els veïns amb desconfiança, segons el seu president, Xavier Reyner.

El calendari, avançat en l'edició de dissabte per Diari de Girona, està format per tres cronogrames. En un s'exposa el treball a la llosa amb treballs fins la darrera setmana del mes de desembre. La part nord de la llosa del parc central acabarà a meitats de juliol. A la part més gran de la llosa, al sud, no s'hi preveu actuar fins al setembre. El finger s'enderrocarà entre l'agost i l'octubre.

El regidor del projecte ferroviari assegura que «tal com ja va dir l'alcaldessa, no tornarem a creure cegament en Adif, ja han fallat massa cops». I afegeix: «Ja no estem en temps afegit ni en la pròrroga. Som als penals i si fallen prendrem mesures al costat del que decideixin els veïns», afirma, utilitzant un símil futbolístic.

Els veïns assenyalen que el document d'Adif «no té cap firma, ni cap segell i, per tant, no els compromet a res. Només volen apagar el foc», afirma Reyner amb relació a les darreres protestes veïnals pels nous retards en els treballs, adjudicats a l'empresa Copcisa per 1,7 milions.

Seguiment exhaustiu

L'Ajuntament i els veïns van participar dilluns al vespre en una nova reunió de seguiment de les obres i es va assegurar que el tècnic municipal estarà a sobre dels treballs i es mirarà amb lupa que es vagi complint el calendari que la mateixa Adif ha marcat. Carles Ribas ha deixat clar que «si veiem que hi ha errades en el calendari, prendrem mesures al costat dels veïns. I no seran toves», accentua. «Ja no hi ha més terminis», indica. El que havien de ser 40 mesos d'obres per l'arribada de l'alta velocitat a Girona, ja en són 103. El president de l'Associació de Veïns també assegura que «si hi ha incompliments, tornarem a la càrrega».

Totes les parts s'han emplaçat a reprendre les reunions de la mesa d'obres que havien quedat aturades. Una de les grans preocupacions és la seguretat, sobretot, pel que diu al calendari enviat pel mateix organisme estatal referit a les «mesures adicionals de protecció civil i seguretat al túnel de Girona».

Preocupació pels hidrants

Allà hi apareixen un seguit de subministraments i instal·lacions d'elements que es portaran a terme a partir del mes de juny que ha encès les alarmes. Es parla, entre d'altres, dels hidrants (els punts on els Bombers podrien connectar-se per obtenir aigua en cas d'incendi), d'un dipòsit, de cablejat i ventiladors. Reyner apunta que si tot aquest seguit d'elements vinculats a la seguretat encara no estaven col·locats, almenys tots, «els trens no haurien de passar pels túnels» però recorda que «ja fa tres anys que hi circulen». «És molt preocupant que s'hagi permès», conclou.

Pel que fa a les sis sortides d'emergència que ara estan en condicions provisionals, es preveu que es vagin enllestint de dues en dues entre la darrera setmana de maig i la primera setmana d'octubre. Cada una suposarà cinc setmanes de treball. També caldrà actuar en dues reixes de ventilació, entre l'octubre i el desembre.