El ple de l'Ajuntament de Girona vota dilluns la modificació del contracte amb l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), encarregada de la recollida d'escombraires i la neteja viària. A la pràctica, suposa incorporar nous serveis, com la recollida de residus porta a porta al barri de Sant Daniel i també la recollida selectiva (d'orgànica, envasos i resta) a restaurants i comerços del Barri Vell i el Mercadal. Aquests dos nous serveis es posaran en marxa en les properes setmanes. Amb la modificació del contracte també s'incorporen nous espais de neteja viària que s'han urbanitzat després de la concessió del servei, l'any 2011. Per exemple, ara l'empresa també netejarà àmbits com Domeny, la frontissa de Santa Eugènia o el Parc Central. El consistori destinarà 1 MEUR més al contracte amb FCC, que encara té vigència per a dos anys.

L'Ajuntament de Girona destinarà 1 MEUR els pròxims dos anys a millorar la neteja viària i la recollida selectiva de la ciutat. La modificació del contracte del consistori amb l'empresa concessionària (FCC) serà un dels punts de l'ordre del dia que es portaran a aprovació dilluns vinent al plenari. Concretament, el consistori ampliarà el contracte actual en 978.096,85 euros (IVA exclòs) per als dos anys que queden de contracte.

Per una banda, aquests diners serviran per ampliar les zones incloses dins l'àmbit de la neteja viària de la ciutat. Es tracta de zones que quan es va adjudicar el contracte, l'any 2011, encara no estaven urbanitzades ,com la frontissa de Santa Eugènia, el carrer del Poble Sahrauí, la zona de Domeny i el parc Central. Ara, les màquines també passaran a netejar aquests àmbits.

D'altra banda, una altra de les mesures importants serà la implementació del servei de recollida porta a porta al barri de Sant Daniel. Abans d'iniciar-se aquest nova modalitat, un equip tècnic farà una campanya d'informació i sensibilització als veïns del barri per donar-los a conèixer el nou sistema de recollida de residus. La campanya s'estendrà entre dues i tres setmanes.

Aquest mateix equip farà un seguiment de la implantació del sistema per resoldre dubtes i incidències un cop el sistema ja estigui en marxa. El cost d'aplicar el sistema de recollida de residus porta a porta a Sant Daniel és de 114.371,77 euros (IVA inclòs) anuals. Cada veí disposarà d'uns cubells identificatius per treure cada fracció al davant de casa.

Pel que fa a la recollida selectiva als comerços i restaurants del Barri Vell i el Mercadal, la previsió també és posar en marxa el servei properament. Concretament, afectarà l'orgànica, els envasos i la fracció resta. Els diferents establiments dipositaran l'orgànica en cubells identificats i els envasos i la resta en bosses, també identificades.

El vicealcalde i regidor de Sostenibilitat, Eduard Berloso, ha manifestat que el consistori està "plenament implicat" en la millora del servei de neteja viària i de gestió de residus a la ciutat i que aquesta ampliació del contracte no només fa front a un canvi en la realitat de la ciutat sinó que és l'inici d'una sèrie d'actuacions. Com a exemple, ha citat la redacció d'un pla de gestió de residus municipals, que persegueixen arribar a l'objectiu del 60% de recollida selectiva el 2020 o, fins i tot, superar aquesta xifra.

El contracte amb FCC data de maig de 2011, quan es va adjudicar el contracte de selecció d'un soci privat (FCC) per a la constitució d'una societat d'economia mixta (Serveis Municipals de Neteja de Girona, anomenada Girona+neta) per a la gestió del servei de recollida d'escombraries i neteja viària. El preu del contracte és de 83.312.754,20 € (IVA exclòs). El contracte es va establir per vuit anys, fins al 2019, amb la possibilitat de prorrogar-lo dos anys més.