L'Ajuntament de Girona ha encarregat un estudi a la Cranfield University (Regne Unit) sobre les possibilitats de futur de l'aeroport Girona-Costa Brava en el context del sistema aeroportuari català. El document té com a objectiu analitzar el seu pes territorial i les complementarietats amb el d'El Prat. El consistori busca afegir arguments en defensa de les "potencialitats" de les instal·lacions, que fa temps que experimenten un descens de passatgers. Per exemple, el mes de març s'ha tancat amb poc més de 63.000 viatgers, un 16,9% menys que fa un any, i el pitjor registre des de l'arribada de Ryanair. L'alcaldessa, Marta Madrenas, creu que l'equipament gironí pot assumir el rol de quarta pista de l'aeroport de Barcelona. L'estudi es va encarregar el 17 de març i la previsió és tenir els resultats abans de l'estiu.

Girona vol analitzar les potencialitats del seu aeroport i defensar les possibilitats que pot oferir en un futur. Per això, l'ajuntament ha encarregat un estudi a la universitat britànica Cranfield University. L'objectiu és determinar amb metodologia "científica" què poden oferir les instal·lacions en el context del sistema aeroportuari català i com a node del Corredor Mediterrani.

L'aeroport havia arribat a superar els 5 milions de viatgers però, des de l'aterratge de Ryanair al Prat, ha anat decreixent. El 2016, per exemple, es va tancar amb 1.664.763 viatgers, la xifra més baixa del 2003.

Madrenas diu que fa temps que creu que, davant del creixement de viatgers a l'aeroport d'El Prat, caldrà disposar d'instal·lacions que complementin l'aeroport de la capital catalana. Al seu entendre, les instal·lacions de Vilobí d'Onyar (Selva) poden assumir "perfectament i sense grans inversions" aquest rol de quarta pista de Barcelona quan sigui necessari.

Una situació que, segons l'alcaldessa, tindria efectes econòmics per a Girona no només des del punt de vista turístic sinó que també permetria ampliar les possibilitats del món empresarial i incrementar les facilitats dels "gironins per viatjar".

Per això, el consistori ha decidit prendre la iniciativa i estudiar la situació. La previsió és que el document estigui enllestit abans de l'estiu. A més, aquest estudi s'encarrega just quan el Ministeri de Foment ha donat llum verda al baixador del TAV que la Generalitat vol construir a tocar de l'aeroport. Això convertiria Girona en el primer aeroport del sud d'Europa connectat amb l'alta velocitat.