El MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) de Girona ha assegurat que el nou procés de preinscripció a la ciutat s'ha fet, «una vegada més», del manera que ha fet que «la sensació de precipitació, provisionalitat i la manca d'una planificació eficaç» hagin estat «en boca de bona part de la societat gironina i, especialment, de les parts més afectades com són les famílies i els centres».

Les entitats que formen part del MUCE (hi ha la FAPAC, altres associacions de mares i pares, sindicats i associacions d'estudiants) posa de manifest en un comunicat que «és una evidència des de fa molts anys que la ciutat de Girona necessita més places de secundària i que això implicava la construcció d'almenys un nou institut». Es tracta d'una reivindicació que la comunitat educativa ve reclamant des de, com a mínim, des del curs 2008-09.

Cinc «bonys»

El MUCE relata que a final del curs 2014-15 es va atendre de «forma precària i en ubicació provisional» amb el que s'ha anomenat institut Ermessenda amb dues línies de primer. Exposen que el curs passat ja van ser necessàries dues línies més repercutint dos «bonys» en dos centres de la ciutat. I asseguren que, per al curs vinent en calen tres més, o sigui cinc en total, assignades totes elles a l'institut Ermessenda, en dues seus, produint «més sensació de precarietat i provisionalitat». Afegeixen quees va anunciar «una possible destinació definitiva de l'Institut Ermesenda» a l'edifici de l'antiga fàbrica Simon, «sense tenir cap estudi de viabilitat lligat i positiu sobre el nou emplaçament».

En aquest sentit, assenyalen que a l'insititut Ermessenda el resultat de la preinscripció ha estat «molt preocupant»: «d'un total de 150 places ofertades, s'han preinscrit en primera opció 53 alumnes i, per tant, han quedat vacants 93 places d'aquest institut», que són .les tres línies senceres que han d'anar a la nova subseu de l'Ermessenda per sobre del Decathlon (al costat de l'escola Bosc de la Pabordia).

Més segregació educativa

Al seu parer, hi ha hagut des de l'Ajuntament la informació oferta «ha estat deficient» i s'ha generat «més inquietud» en lloc de donar més confiança. Finalment, alerten que del resultat de la preinscripció és molt probable que provoqui més segregació educativa.