L'equip de govern torna a recuperar la idea de l'aparcament tou i la nova taxa s'aprovarà en el ple del proper dilluns. El govern de la ciutat ja va fer un primer intent d'aprovar aquesta mesura l'octubre de 2015 però llavors, quan CiU governava en minoria, l'oposició en bloc ho va vetar. Ara, amb el PSC al govern i amb una majoria absoluta consolidada, el consistori recupera la taxa. El regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, recorda que la mesura ja està prevista dins el Pla de Mobilitat, aprovat pel plenari el 2014. A més, afirma que volen consensuar amb veïns i grups polítics la manera d'aplicar-la i les zones afectades. No nega, però, que la Copa (on hi ha 470 aparcaments) és una zona que "compleix tots els requisits". La idea és cobrar 2 euros per aparcar-hi tot el dia i 1 euro durant la nit. L'aparcament estarà vigilat i caldrà fer un concurs públic per adjudicar el servei.

La polèmica mesura de fer pagar per aparcar a la Copa tornarà a passar per ple el proper dilluns. Ja ho va fer per primer cop l'octubre de 2015, amb Carles Puigdemont d'alcalde. En aquell moment, tots els grups de l'oposició es van posicionar en contra i van frenar la mesura (CiU governava en minoria). A aquesta zona, situada a l'entrada nord de la ciutat, hi ha unes 470 places d'aparcament i representa una de les zones d'aparcament més grans i cèntriques de la ciutat.

Aquesta modalitat d'aparcament tou està inclòs en el Pla de Mobilitat, aprovat per ple a finals del 2014. En aquest pla es preveu crear zones de "pagament tou" per afavorir l'ús de la bicicleta i del transport públic. El regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, ha defensat que aquest tipus d'aparcaments són "dissuasius" i eviten que els ciutadans s'acostin al centre amb el cotxe. A més, considera que també és positiu per als veïns dels barris més propers (com Barri Vell i Pedret) perquè hi haurà més mobilitat de vehicles i serà més fàcil trobar-hi lloc.

Un altre dels arguments per defensar aquesta nova taxa és que es tractarà d'un aparcament vigilat. Segons detalla, la concessionària haurà d'instal·lar barreres, posar càmeres i contractar vigilància. Les tarifes seran 2 euros per aparcar-hi fins a 24 hores i també es crearà, a petició del PSC, una tarifa nocturna d'1 euro (horari encara per determinar). "El PSC ha plantejat aquesta opció per no castigar els veïns del barri i creiem que és una bona opció i que no és cara", manifesta Alcalà, que afegeix que també estudiaran que els usuaris puguin tenir servei de Girocleta gratuït per anar cap al centre.

Consens per aplicar-ho

El regidor ha subratllat que no busquen generar cap conflicte ni tampoc crear competència als aparcaments privats de la zona. "Es tracta de donar compliment a una de les mesures incloses al Pla de Mobilitat", ha remarcat. A més, apunta que volen consensuar amb veïns i resta de grups polítics els detalls de la seva aplicació. "No discutim ara a quina zona s'ha d'aplicar, això ho hem de consensuar", afirma. Ara bé, adverteix que la mesura té sentit si s'aplica en un aparcament cèntric i gran i reconeix que la Copa "compleix tots els requisits". També afegeix que estudiaran d'altres zones de la ciutat.

Un cop s'arribi a aquest consens, l'ajuntament haurà de convocar un concurs per adjudicar el servei. "Ja sabem que hi ha entitats interessades, com Mifas", avança el regidor. Precisament, Mifas va perdre el concurs de les zones blaves l'any 2013.