La carretera Barcelona continua essent l'eix urbà de la ciutat de Girona que acumula més accidents. Ho és cada any i les dades corresponents a 2016 mantenen aquesta dada. De fet, la gran majoria de carrers amb més accidentalitat són avingudes i vials amb més d'un carril per sentit. La carretera Barcelona va sumar 89 xocs l'any passat, per 82 accidents l'any 2015. És, doncs, un increment del 8,5%.

En aquesta carretera hi ha molts semàfors que serveixen per reduir la velocitat dels vehicles i regular el trànsit a les cruïlles que, en paral·lel, poden provocar encalços, que és la tipologia d'accident més habitual a Girona (325 accidents d'aquest tipus l'any passat) o incidents per saltar-se la fase en vermell (37).

El segon carrer amb més accidents és l'avinguda Josep Tarradellas. Es tracta del vial que va des del Trueta fins a la rotonda a tocar dels Maristes. L'any passat, en aquest vial s'hi van produir 68 xocs. Tenint en compte que l'any anterior havien estat 42, l'increment s'enfila a un 61,9%. L'augment pot ser conseqüència del major trànsit a tot el sector per la sortida de l'autopista, el pont del Ter i els supermercats de la zona dels Maristes.

Tant en aquesta avinguda -al pont de Fontajau- com a la carretera Barcelona s'hi col·locaran en breu caixes on hi haurà un radar rotatiu. La tercera caixa estarà a l'avinguda Lluís Pericot, que és el sisè carrer amb més xocs al llarg de l'any 2016 (37). És també una carretera amb dos carrils per sentit. El regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, ha argumentat sempre que les caixes del radar rotatiu es posarien en els punts on s'ha constatat que hi ha més accidents, el quals es deuen, majoritàriament, a la velocitat dels vehicles.

El tercer vial amb més sinistres és el passeig d'Olot, amb 59 accidents al llarg del 2016 i que pateix un ascens de xocs del 31,1%. És també una carretera amb dos carrils per sentit.

A la llista dels vials amb més accidents hi ha també la Gran Via de Jaume I, l'avinguda de França, el carrer riu Güell, la carretera Santa Eugènia, el carrer Emili Grahit i el passeig de la Devesa. La rotonda que acumula més incidents és la rotonda del Mas Gri, un punt amb alt nivell de trànsit ja que connecta amb vials importants i on hi ha una zona comercial molt potent. És el cap -o la cua- de la carretera Barcelona. És sempre la rotonda amb més accidents de la ciutat.

Dels deu vials amb més accidents només el carrer riu Güell i el passeig de la Devesa baixen el percentatge de xocs respecte de l'any anterior. El primer ho fa en un 42,6%. El 2015, aquest havia estat el segon carrer amb més incidències viàries i el 2016, el setè. El passeig de la Devesa té un 13,9% de descens.

Pel que fa a la tipologia dels accidents, encapçala el rànquing l'encalç. O sigui, xocar amb el vehicle de davant per no respectar la distància de seguretat (325 casos). En segon lloc hi ha les distraccions dels conductors, per exemple, amb el telèfon mòbil (195). Sobre aquesta tipologia, cal tenir en compte que els incidents han baixat un 33,9% probablement per l'èxit de les campanyes per evitar l'ús dels mòbils que va es va impulsar des de l'àrea de Seguretat, que gestiona la tinenta d'alcaldia Sílvia Paneque. L'any 2015 era la tipologia que encapçalava la llista, amb 295 casos.

El canvi de carril de manera improcedent (149), l'execució de maniobres incorrectes (148), no respectar els senyals de cedir el pas (99), errades del conductor (71), fer marxa enrere no reglamentàriament (52), anar amb una velocitat inadequada (39) o saltar-se un semàfor (37), són les següents causes. És significativa també la reducció de casos a causa de la velocitat dels vehicles. Hi ha un descens del 26,4%, probablement també a conseqüència de les campanyes i dels controls de radar.

De fet, des de l'àrea de Seguretat de l'Ajuntament de Girona s'han incrementat, al llarg del 2016, els controls de velocitat a les vies ràpides i en la seguretat passiva, sobretot l'ús dels telèfons mòbils. També s'han incrementat els vehicles de paisà amb agents d'uniforme. A més, han augmentat els controls d'alcoholèmia. Ara es fan sempre en tots els accidents.