L'àrea d'alcaldia de l'Ajuntament de Girona Fa uns mesos va obrir un concurs públic amb l'objectiu de canviar el cotxe que utilitza l'alcaldessa, Marta Madrenas, però la licitació ha quedat deserta. El preu de sortida era 52.030 euros (IVA inclòs) amb un sistema de rènting amb opció de compra, amb càrrecs mensuals i amb un termini contractual de 48 mesos (quatre anys), amb opció de compra. L'actual cotxe d'alcaldia és del 2001, té 220.000 quilòmetres i avaries amb un cost de reparació elevat.

Al concurs s'hi havien presentat tres ofertes d'Arval Services Lease, Ald Autorenting i Banco Santander. La primera presentava un Kia Optima 2.0 GDi PHEV, que va quedar descartat perquè no complia el requerit en les condicions tècniques pel que fa a allargada, cilindrada i potència, entre altres. La segona oferta va oferir un Volkswagen Passat GTE 1.4 TSI 115Kw que no té els pneumàtics que es demanaven i emetia massa CO2. La tercera empresa va presentar el mateix Volkswagen, que tampoc compleix els requisits que se sol·licitaven, segons consta a l'informe emès per una tècnica d'alcaldia adreçat a la mesa de contractació.

Per tot això, la mesa va proposar a l'òrgan de contractació l'exclusió de les tres empreses admeses en la licitació perquè no complien amb les previsions contingudes en el plec de prescripcions tècniques. Per aquest motiu, el concurs s'ha declarat desert. Ara una de les opcions podria ser comprar directament un vehicle que s'adapti a les caracterítiques requerides des d'un principi.

Aquests requiments indicaven que el vehicle ha de ser un turisme «tipus sedan», amb el gris com a color extern i de teixit fosc a l'interior, de cinc places i quatre portes. El combustible serà tant la gasolina com l'electricitat.Altres característiques destacades marcades són que els vidres laterals i la lluna posterior hauran de ser tintats i que haurà de tenir climatitzador o aire condicionat. Hi haurà altres condicionants tècnics: un ordinador de bord, lleves del canvi al volant, rellotge analògic, activació automàtica de llums de marxa.

També haurà d'haver-hi airbags frontals per al conductor i l'acompanyant, direcció assistida amb assistència variable en funció de la velocitat, ABS, control d'estabilitat, control de tracció, sistema detector de fatiga, assistent d'arrencada en pendent, sensor de pressió de pneumàtics i tancament centralitzat.

El vehicle fins i tot haurà de disposar d'un «equipament d'emergència» que permeti que a la graella frontal del vehicle es col·loquin dos llums transparents, amb tres LED de color blau i una sirena amb un tipus de so concret. Aquest equipament anirà comandat des de l'habitacle del conductor. A més, s'ha previst que les catifes hauran de tenir un recanvi cada dos anys i que hi haurà d'haver un joc de cadenes adaptades al model de vehicle.

L'actual cotxe d'alcaldia és un Renaul Laguna que es va comprar durant el mandat de Joaquim Nadal com a alcalde. Posteriorment l'ha fet servir Anna Pagans i Carles Puigdemont i ara qui l'utilitza és l'actual alcaldessa, Marta Madrenas. Es tracta d'un Renault Laguna. Tot i això, aquestes mateixes fonts han exposat que el vehicle no és només per a l'àrea d'alcaldia, ja que molts cops el fa servir algun altre departament i per tant és part de la flota de vehicles municipals.