El delegat del Govern de l'Estat a Catalunya i president provincial del PPC de Girona , Enric Millo, va visitar ahir les obres del parc Central i va assegurar que «en un mes» els treballs a la llosa, que cobreix l'estació soterrada, estaran acabats. Hauran estat més de nou anys i mig d'obres, més del doble del previst. Pràcticament només queda enllestir una zona de jocs infantils i l'entorn de la sortida de l'estació d'autobusos. «Si avui som 21 de febrer, el 21 de març segur que hauran acabat», va afirmar. I va subratllar que abans de Setmana Santa, el parc estarà obert a la ciutadania.

El representant estatal va recordar que la reurbanització ha costat quasi 1,7 milions d'euros i va destacar l'esforç d'inversions de l'Estat a Girona per millorar la qualitat dels serveis per a tots els gironins.

La zona urbanitzada inclou una zona enjardinada amb parterres de gespa, plantes arbustives i arbrat, s'han col·locat fonts i un espai de jocs infantils, i va indicar que «tot el mobiliari urbà utilitzat, així com el paviment i els elements d'il·luminació d'aquesta zona han estat escollits d'acord amb les indicacions del mateix Ajuntament».

Les obres han inclòs la demolició del finger que connectava el vestíbul de l'estació del tren convencional amb el d'alta velocitat. Així mateix, el delegat del Govern ha posat de manifest que «ara queda pendent l'obra la construcció i col·locació de la marquesina, que depèn únicament i exclusiva de l'Ajuntament, tal com es va acordar després de la demolició del finger». «Lamentem que es retardi aquesta obra pel fet que l'adjudicació feta ha resultat fallida, però com que nosaltres sí que entenem que aquestes coses poden passar i que no són imputables a l'administració adjudicadora, el que desitgem i esperem és que l'Ajuntament pugui resoldre com més aviat millor aquesta situació», va afegir.

D'altra banda, Millo va anunciar que «ja s'ha completat el sistema de comunicacions d'emergència RESCAT; des del passat 12 de gener aquestes instal·lacions compten amb el vistiplau de la Generalitat, i s'han posat en servei de forma coordinada amb Bombers de la Generalitat i Protecció Civil». Fa uns mesos, els bombers es van queixar de la manca d'aquest sistema pel perill que podia suposar no tenir-lo en cas d'un accident. Millo va explicar també que «al costat de les sortides d'emergències i les boques del túnel, s'han instal·lat tots els hidrants i columnes seques requerides pels Bombers, per assegurar les mesures d'extinció d'incendis, i que s'està col·locant una nova línia elèctrica de 750V dins del túnel per assegurar el subministrament elèctric a aquesta instal·lació», entre altres.

Dues plantes buides

Sobre les dues plantes soterrades entre l'estació d'autobusos i la del TAV, Millo va admetre que tard o d'hora hauran de parlar-ne amb l'Ajuntament i amb la Generalitat i no va negar, com ja s'havia dit, que puguin destinar-se a aparcaments.

Millo, acompanyat del subdelegat del Govern espanyol a Girona, José Manuel Sánchez-Bustamante, i la regidora del PP a Girona, Concepció Veray, també van visitar les obres, ja finalitzades de les andanes de l'estació de la Renfe, que han costat quasi 700.000 euros. S'ha aixecat el paviment per aniverllar-lo a la mida dels vagons i s'han fet diversos canvis per millorar la seguretat dels usuaris i facilitar la mobilitat a persones amb discapacitat visual.