21 de març de 2018
21.03.2018

La taula de Mobilitat aprova una línia de bus que uniria Salt i el campus de Montilivi

Els consistoris de Girona i Salt veuen bé la idea i l'Autoritat Territorial de la Mobilitat l'hauria de posar en marxa

21.03.2018 | 10:18

La Taula de Mobilitat de Girona va aprovar aquest dilluns la creació d'una nova línia d'autobús que uniria Salt amb el campus de Montilivi de la UdG. Els Ajuntaments de Girona i Salt veuen amb bons ulls aquesta proposta i ara serà l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de Girona qui hauria de tirar-la endavant. La línia nova seria la L9. La Taula de Mobilitat és un òrgan consultiu composat per entitats, ajuntaments i associacions veïnals, i els seus acords solen ser respectats en els plens municipals.

De fet, fa mesos que la proposta està sobre la taula. Es va fer una enquesta entre uns 2.000 usuaris amb la idea de saber si per unir Salt des de la zona del tanatori fins al campus de la UdG era millor crear una línia nova o si es podia fer allargant alguna de les actuals línies, com la L3 o la L4. Els resultats han estat contudents en el sentit que seria perjudicial allargar els trajectes actuals i que, per tant, seria molt millor tirar una nova línia. La ruta pensada seria molt linial: passeig dels Països Catalans de Salt, passeig d'Olot, carrer Emili Grahit i avinguda Lluís Pericot de Girona.

Durant la reunió de la Taula, hi van haver diverses intervencions de representants veïnals. Hi havia qui demanava més parades a Montilivi i qui voldria que el trajecte entrés a l'interior de la zona sud de Sant Narcís. El tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, va explicar que quan aquesta nova línia es posés en funcionament s'acabarien d'ajustar les parades (ara s'aprofitarien les existents), la freqüència i el traçat.

Joan Alcalà va destacar que d'aquesta nova línia se'n podrien beneficiar veïns de Salt, Santa Eugènia, Sant Narcís, l'Eixample i Montilivi i estudiants tant de l'institut de Montilivi com de la Universitat. A més, serviria per buidar altres línies que ara van molt plenes, com la L8 i la L11.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook