Les conclusions del primer Fòrum Educatiu de Salt apunten que una prioritat ha de ser convertir les activitats artístiques en un dels trets d'identitat de l'educació a la vila, trencar estigmes i crear sentit de pertinença a la comunitat.

Les conclusions recullen també la necessitat de millorar les condicions d'escolarització i reforçar la cobertura socioeducativa durant la petita infància. També s'incideix en la necessitat de potenciar la continuïtat dels estudis de la població escolaritzada a través de més oferta de formació de «Segones Oportunitats».

El Fòrum es va fer el 26 de maig i va comptar amb 70 participants, que van aportar tretze idees de projectes. També es van recollir nombroses propostes. Els tretze projectes passen per reforçar la cobertura socioeducativa a la petita infància i promoure més oferta educativa 0-3 anys, repensar el menjador escolar com a entorn educatiu, fer de les activitats artístiques uns dels trets d'identitat de l'educació, aprofitar l'oferta universitària i les entitats i empreses que es desenvolupen en aquest àmbit, i fomentar l'Aprenentatge Servei com a estratègia per connectar centres educatius de totes les etapes amb l'entorn.

També destaca la necessitat de millorar les condicions d'escolarització als centres públics i incidir en els criteris d'elecció del centre per part de les famílies.

En relació a les famílies, les conclusions suggereixen ampliar-los el suport, reforçant els espais existents i creant nous recursos de suport, acompanyament i reflexió conjunta sobre la tasca d'educar.