L'Ajuntament de Girona demanarà quatre reunions al subdelegat del govern espanyol, Albert Bramon, per tenir "calendaris concrets" de tots els projectes que l'Estat té pendents a la ciutat. Durant un mes, el consistori vol fer una trobada per setmana i ja té clar què s'ha de tractar a cada reunió. D'entrada, tot un paquet format per les reposicions pendents del parc Central, del Mas Gri i la seguretat del túnel de l'AVE. A partir d'aquí, l'obra de plaça Espanya, l'Arxiu Històric i, per últim, totes les expropiacions -aquí hi ha Poeta Marquina- i "indemnitzacions per danys" que encara cuegen pels treballs de l'alta velocitat. El regidor Carles Ribas li ha recordat a Bramon, després que ell mateix es proposés per fer de mitjancer entre Estat i Ajuntament, que "això és el que fa un intermediari" i li reclama anar per feina.

Girona es pren al peu de la lletra la proposta del subdelegat del govern espanyol a Girona per fer de mitjancer entre l'Estat i l'Ajuntament. Per això, a partir d'ara, vol reunir-se amb Bramon un cop per setmana, fins a tractar tots els projectes que hi ha pendents a la ciutat.

En total, hi vol tenir fins a quatre reunions. La primera, ja la setmana vinent. El regidor del projecte ferroviari, Carles Ribas, explica que això és el que es va acordar ahir durant l'última reunió de la Mesa de Seguiment de les obres de l'AVE (que aplega veïns i entitats de la zona).

El regidor assegura que l'objectiu d'aquest seguit de trobades "directes", on també hi assistiran tècnics municipals, és clar: "aconseguir un calendari concret i exacte per a cadascun dels punts que inclogui l'ordre del dia". I de fet, l'Ajuntament de Girona ja té clar què vol tractar a cada reunió.

A la primera, l'acabament de les obres de la llosa del parc Central, de tot l'àmbit del Mas Gri i allò que encara queda pendent per garantir la seguretat al túnel de l'AVE. A la segona, la reposició de plaça Espanya. A la tercera, l'Arxiu Històric (sobretot, la permuta de terrenys entre Sant Josep i Fontajau). I a la quarta i última, el canvi de mans de terrenys -com plaça Poeta Marquina, que ara és d'Adif- i totes les "indemnitzacions per danys" que encara hi ha pendents per les obres de l'alta velocitat (per exemple, el fet que el soterrament del tren convencional hagi quedat a l'aire) .

"És el que fa un intermediari"

"Tot això ens ho planifiquem en un mes, i crec que el subdelegat té temps per rebre'ns", ha dit Carles Ribas. El regidor del projecte ferroviari diu que prefixar els temes de les reunions es fa "per no barrejar una cosa amb l'altra". I aquí, Ribas ha recordat que allò que no vol és que "les boires amaguin les vergonyes", en el sentit que l'Estat vulgui "intentar posar-ho tot en un mateix sac per confondre els ciutadans".

El regidor afirma que, amb aquest seguit de trobades, responen a la voluntat de Bramon "d'erigir-se com a intermediari". "Això és el que fa un mitjancer", ha dit Carles Ribas. Per això, ja li reclama a Albert Bramon que vagi per feina, i que aporti calendaris i propostes concretes perquè les reunions tinguin "profit".

"Si és així, l'Ajuntament estarà content; però també vull recordar a Bramon que, fins ara, amb Adif també funcionàvem", ha afegit el regidor. Ribas també ha precisat que tant li és on es facin les reunions -si al consistori o a la Subdelegació- sempre i quan siguin "en positiu" i a la sortida, "tinguem cronogrames concrets per a cadascun dels projectes".

Ribas també ha dit que, al costat d'aquestes trobades, també manté aquelles altres que ha demanat directament amb Foment i Adif a través d'una carta formal. "Quan més siguem més feina farem", ha conclòs.