28 de octubre de 2018
28.10.2018

La Fira de Mostres de Girona, epicentre de negoci i comerç

La inauguració de la 57a edició de l'esdeveniment subratlla l'augment de les exportacions gironines i la voluntat de crear sinergies. Els expositors valoren el mal temps com un factor negatiu per als visitants

28.10.2018 | 01:11
La Fira de Mostres de Girona, epicentre de negoci i comerç

La 57a edició de la Fira de Mostres de Girona va obrir ahir les seves portes al bell mig d'una Devesa enfangada per les pluges des de primera hora del matí. Després del tradicional «tall de cinta», representants de les diferents administracions i institucions van protagonitzar un ball de paraigües pels afores de la fira, per passar després a visitar l'interior. A mig matí van tenir lloc els parlaments inaugurals que van destacar l'augment de les exportacions gironines i la voluntat de crear sinergies entre els diferents sectors. Malgrat que la major part dels estands estan a cobert, els representants dels expositors exteriors consideren que les pluges poden rebaixar el nombre de visitants, amb l'esperança que el temps no sigui un entrebanc total.


La Fira de Mostres de Girona celebra enguany el seu 57è aniversari ocupant 45.000 metres quadrats d'extensió entre el Parc de la Devesa i el Palau Firal de Girona. Els visitants que acudeixin a l'espai, que es va inaugurar ahir i que estarà obert fins al proper dijous, tenen l'oportunitat de passejar per 393 expositors i participar en 90 activitats repartides en sis sectors principals: el tecnològic, l'automobilístic, l'alimentari, l'industrial, el turístic i el de decoració i construcció. Segons apunten els mateixos organitzadors, «la mostra és un espai de promoció del comerç, foment del negoci i d'exhibició de les últimes ofertes i novetats de cadascuna de les empreses que hi participen».


Espai d'interacció


Després del recorregut per les instal·lacions, l'acte inaugural va cloure amb una sessió de parlaments oficials. El primer a intervenir va ser el president del comitè executiu de la Fundació Fira de Girona i president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, responsable de fer un balanç econòmic optimista de l'activitat comercial gironina, posant el focus en l'increment de les exportacions del darrer any als mercats d'Àsia i Àfrica. També va reconèixer que «més enllà de les incerteses polítiques i econòmiques que pesen sobre el nostre país, crec que podem dir que Catalunya va endavant i Girona també».


El següent torn va ser pel Delegat Territorial del Govern de la Generalitat, Pere Vila, qui també va subratllar el concepte d'exportació, matisant que aquesta aposta no és nova, sinó que és fruit de molts anys de feina. Vila va fer un pas més i va afirmar que no ens podem quedar a aquí, sinó que «si som més autoexigents i connectem amb el món, serem molt millors».


Després va intervenir el president en funcions de la Diputació de Girona, Fermí Santamaria, que va disculpar al president Miquel Noguer per no poder assistir a l'acte. «Malgrat que els vents han bufat fort, cal reconèixer que la Fira de Mostres ha superat el temporal» amb la voluntat de «crear sinergies entre territoris». Com a cloenda, l'alcaldessa Marta Madrenas va remarcar les més de 250 activitats que s'han organitzat arreu de Girona per celebrar Sant Narcís, moltes sospeses pel mal temps. «Pels gironins, la fira és una activitat tradicional, un lloc de trobada», però també «una mostra de l'activitat econòmica de les nostres comarques», va dir.


Joaquim Molins, comercial de l'empresa d'estufes de llenya Jabcar, opinava que «la pluja influeix negativament, tenint en compte que el cap de setmana és el plat fort de l'esdeveniment», però tenia l'esperança que el temps millorés. El gerent de l'empresa Fustech de Quart, Albert Palomeras, afirmava que enguany «vam decidir situar-nos a fora amb la nostra estructura de fusta, però el temps no ens acompanya». A poc a poc van anar entrant visitants, com la família de la Núria, que ve de Llagostera cada any sense que la pluja sigui un obstacle.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook