12 de març de 2019
12.03.2019

Segona reunió del grup de treball per repensar les línies d'autobús de Girona

Està format per membres de l'Ajuntament de Girona, de Transports Metropolitans del Gironès, de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat, de la Universitat de Girona i la Federació d'Associacions de Veïns

12.03.2019 | 16:23
Imatge de la segona reunió del grup de treball.

Nova reunió del grup de treball per repensar totes les línies d'autobus de la ciutat de Girona. A la trobada hi han estat presents el tinent d'alcaldia i regidor d'Urbanisme, Activitats, Mobilitat i Via Pública de l'Ajuntament de Girona, Joan Alcalà; el gerent de Transports Metropolitans del Gironès (TMG), Pere Casas; membres del comitè d'empresa de TMG; el cap del Servei Territorial de Transports de Girona, Albert Carenys, en representació de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat de l'Àrea de Girona (ATM); el tècnic de l'Oficina Verda de la Universitat de Girona, Pep Juandó, i el president de la Federació d'Associacions de Veïns de Girona, Josep M. Castanyer, han creat un grup de treball per començar a estudiar les línies de bus urbanes per tal de redefinir-les i millorar-les.

Aquest grup de treball s'ha reunit avui per segon cop i té com a objectiu pensar en una reforma integral de les línies de bus urbà perquè siguin més eficaces, puntuals i puguin cobrir al màxim les necessitats de la ciutadania. Les propostes sorgides d'aquest grup es traslladaran a la Taula de Mobilitat de la ciutat, que les debatrà per, posteriorment, afegir-les al Pla de mobilitat de Girona. La primera trobada, tal com va avançar Diari de Girona, es va celebrar a finals de l'any passat.

Hi ha línies que es van pensar i posar en funcionament fa dècades i que han anat patint petits canvis que han funcionat com a simples pedaços per solucionar només un problema concret, però no com a pensament global del transport públic de la ciutat. Per exemple, amb el pas dels anys, s'han allargat rutes o s'ha canviat el pas per un carrer per un que hi ha al costat.

L'objectiu és, segons va explicar Joan Alcalà fa uns mesos, «optimitzar les línies i fer-les més eficients» per tal que cada vegada tinguin més ús. També es vol «maximitzar» els esforços i «sumar-hi» complicitats. En aquest sentit, ha explicat que l'ATM hi pot tenir un paper important ja que amb els canvis que es vagin plantejant, s'hi poden incorporar o millorar línies de poblacions com Sant Gregori o de Sarrià de Ter. «S'ha d'obrir un debat serè i tranquil», en què tothom qui vulgui fer aportacions pugui fer-ho. No d'un dia per l'altre.

Aquest replantejament també tractarà aspectes vinculats als horaris i a la possibilitat d'implantar el bus nocturn. Aquest darrer aspecte es va debatre en el ple municipal del mes de setembre arran d'una petició de les joventuts d'Esquerra.

El plenari va aprovar un document aposta per «la creació d'un bus nocturn que circuli per tota l'àrea de Girona i que enllaci amb Salt, Vilablareix, Fornells, Sant Gregori, Quart i Sarrià de Ter amb una freqüència de pas d'una hora».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook