01 de octubre de 2019
01.10.2019
Diari de Girona

Més d'un centenar d'alumnes participen en programes de diversificació curricular

La iniciativa «Projectes singulars» es fa amb un conveni entre l'Ajuntament, Educació i els centres

01.10.2019 | 00:42
Més d'un centenar d'alumnes participen en programes de diversificació curricular

Més d'un centenar d'alumnes de tercer i quart d'ESO dels centres d'educació secundària de Girona formaran part de «Projectes singulars», un suport addicional d'atenció educativa per als nois i noies del segon cicle d'ESO que tenen els centres i que s'emmarca dins d'un sistema educatiu inclusiu.

Els programes es duen a terme mitjançant un conveni establert entre l'Ajuntament, el Departament d'Educació i els centres. Els centres que hi participen tenen un projecte singular propi, d'adaptació curricular individualitzada, per tal que l'alumnat en edat d'escolaritat obligatòria de segon cicle d'ESO pugui compartir la seva escolaritat ordinària amb altres activitats fora del centre (fins al 40% de l'horari lectiu).

L'experiència de corresponsabilitat educativa en l'àmbit de l'atenció a la diversitat i la inclusió permet el treball en xarxa de diferents agents educatius, socials i econòmics de l'entorn del centre (administracions educatives, tutors/es, comissions d'atenció a la diversitat, alumnat, famílies, entitats públiques i empreses privades).

L'acció de l'Ajuntament se centra en coordinar l'activitat pràctica que realitza l'alumne/a en diferents entitats públiques i empreses privades col·laboradores al llarg de tot el curs escolar i que representa com a màxim el 40% de l'horari lectiu, així com també promoure accions de formació complementàries (xerrades i recursos d'orientació, dossier d'habilitats personals i socials, etc.) per tal de promoure la continuïtat de l'itinerari formatiu de l'alumnat.

El Servei Municipal d'Educació de l'Ajuntament de Girona des de l'any 2009 coordina la gestió d'aquests projectes a la ciutat. "Amb la nostra implicació en aquests programes, volem contribuir a motivar l'aprenentatge i l'interès de l'alumnat per tal de prevenir tant l'absentisme escolar com el risc d'exclusió social", ha destacat la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Girona, Eva Palau. "Alhora, volem fomentar l'adquisició d'habilitats personals, socials i laborals necessàries per a la vida adulta i professional per als nois i noies de la nostra de la ciutat", ha afegit la tinenta d'alcaldia i regidora de Promoció Econòmica, Glòria Plana Yanes. Aquest mes s'ha portat a terme un cicle de xerrades al Servei Municipal d'Ocupació sobre competències professionals transversals per tal d'acompanyar positivament aquest alumnat en la seva primera experiència en un entorn laboral, desenvolupant una activitat pràctica en diferents empreses de la ciutat. Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius tes 1300 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exisr 1400 debemus, hunc facilem et cotidianum nsssedfsdfdasf. rapovisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 1500 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te p 1600 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exist 1700 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 1800 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te p 1900 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exist 2000 Debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 2100 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exisr 2200 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius tes 2300 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exisr 2400 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 2500 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te p 2600 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exist 2700 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 2800 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te p 2900 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exist 3000 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 3100 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exisr 3200 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius tes 3300 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exisr 3400 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 3500 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te p 3600 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exist 3700 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 3800 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te p 3900 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exist 4000 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 4100 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exisr 4200 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius tes 4300 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exisr 4400 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 4500 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te p 4600 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exist 4700 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 4800 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te p 4900 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exist 5000. Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te pa 5100 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse existi 5200 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii hab 5300 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te pa 5400 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse existi 5500 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii hab 5600 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te pa 5700 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse existi 5800 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii hab 5900 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te 6000 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exis 6100 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 6200 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius tes 6300 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exisr 6400 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 6500 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te p 6600 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exist 6700 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 6800 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te p 6900 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exist 7000 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 7100 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exisr 7200 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius tes 7300 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exisr 7400 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 7500 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te p 7600 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exist 7700 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem nunc pro relicto est habendum prudemtii ha 7800 Ac si, ut cogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te p 7900 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse exist 8000.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit