L'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de la Generalitat a Girona ha reobert aquest dimarts cara al públic i pot atendre un màxim de 350 consultes presencials per a les quals cal demanar cita prèvia. Abans de la crisi sanitària, l'OAC atenia unes 500 visites al dia. "Haurem de treballar amb unes 350 perquè l'equip no està complet", ha explicat el delegat del Govern a Girona, Pere Vila, que recorda que en fase 2 la instrucció de reincorporació del personal de l'administració marca que pot tornar a la feina presencial un terç de la plantilla. Com a mesures de seguretat contra la covid-19, la cua es fa a l'exterior i els usuaris entren per torns. A la porta, gel desinfectant, hi ha mampares a cada taulell i els empleats porten mascareta.

Amb l'entrada de la regió sanitària de Girona a la fase 2 del pla de desescalada, l'OAC de la Generalitat a Girona ha recuperat l'atenció presencial. Com que ahir era festiu a la ciutat, han reobert aquest dimarts. Segons ha detallat Pere Vila, durant la setmana passada van preparar les instal·lacions per complir les mesures higièniques i sanitària i van començar a concertar visites a través de cita prèvia.

Segons la instrucció que estableix les mesures per a la reincorporació progressiva als centres de treball del personal de l'administració, en fase 2 pot treballar de manera presencial un terç de la plantilla. El delegat remarca que, per això, el servei de cita prèvia és clau per poder organitzar la feina "per equips i per torns". En fase 3, ja podrà tornar a la feina presencial la meitat de la plantilla.

"El sistema de demanar hora funciona molt bé, perquè es pot treballar amb més previsió", ha afirmat Pere Vila. Els ciutadans que necessitin fer tràmits a la Generalitat poden demanar hora a través del web o per telèfon. "Avui hem començat, i la fluctuació de visites és prou ordenada, la gent entén les mesures que s'han adoptar i, entre tots, hem d'intentar tornar a la normalitat el més ràpid possible", ha afegit.

Abans de la crisi sanitària, l'OAC atenia uns 500 usuaris al dia. Ara, treballen amb un màxim de 350 per adaptar-se al nombre de treballadors i a les mesures higièniques i sanitàries. La cap de l'OAC de Girona, Mercè Nadal, ha concretat que han aprofitat l'obligació a fer teletreball per evolucionar el model d'atenció. Així, l'objectiu és adaptar l'atenció perquè un percentatge de les visites es puguin fer, a partir d'ara, permanentment a través d'Internet.

"Pensem que també és una manera d'apropar l'administració a aquelles persones que tenen més problemes per desplaçar-se", ha explicat. A la capacitat de 350 consultes presencials, s'hi sumen les 150 que preveuen poder fer "des de casa" i que permetin cobrir les 500 que es fan habitualment cada dia.

Nadal ha explicat que, per ara, encara no han notat un increment en la demanda de cites prèvies, també perquè fins la setmana passada no tenien clara la data d'obertura. Tot i això, creu que hi haurà molts ciutadans que contactaran amb l'OAC, sobretot per dubtes en si alguns terminis han quedat suspesos durant el confinament o per preparar documentació necessària de cara a les preinscripcions.

"Avui és el primer dia i hi ha molta gent que ve amb la voluntat de resolució immediata, això també és complicat perquè tots ens hem d'anar habituant a la nova manera de treballar", ha apuntat el delegat que demana paciència a la ciutadania.

L'OAC ha reobert amb totes les mesures de protecció. Els usuaris fan cua a l'exterior respectant la distància de seguretat i el personal de seguretat els fa accedir a l'edifici per torns. Un cop a dins, es desinfecten les mans amb gel hidroalcohòlic i els adrecen als mostradors on els atendran. Cada taulell té una mampara de metacrilat i tots els treballadors duen mascareta.

Els bancs estan senyalitzats reservant espais buits per garantir els dos metres de distància i hi ha neteja i desinfecció constant a les zones de treball.

· Consulta tota la informació relacionada amb el coronavirus