Un estudi elaborat per una empresa externa alerta que un 20 per cent dels comerços de Girona estan en perill si no tenen una bona campanya de Nadal. Es tracta d'un avanç d'un estudi que està elaborant l'empresa RBD Consulting per encàrrec de l'Ajuntament i que inclou tots els barris de la ciutat.

L'estudi és una actualització d'un document ja entregat per l'empresa però adaptat a la situació actual, marcada per la crisi econòmica derivada de la COVID-19. El nou pla es presentarà més endavant, però, ja es compta amb els primers detalls. L'anàlisi exposa que el sector del comerç, serveis i restauració arriba a final d'any amb greus problemes estructurals derivats de la crisi sanitària i de les restriccions que a conseqüència d'aquesta s'han hagut d'adoptar.

El document també mostra que els sectors d'alimentació fresca, alimentació, equipaments de la llar, electrònica i jardineria estan amb vendes superiors a les del 2019 en termes interanuals, fet lògic derivat de les mesures de distanciament social, el confinament i el teletreball. Per contra, el sector de la moda està en un profund canvi i les vendes no recuperen els nivells anteriors; i de fet la despesa mitjana per persona està baixant.

En part per això, el consistori ha engegat una campanya per demanar als gironins que "regalin" Nadal. La iniciativa vol incidir en la importància del comerç de proximitat. La mateixa alcaldessa, Marta Madrenas, ha recordat que "el botiguer és també el client dels nostres comerços".

En part per això, el consistori ha engegat una campanya per demanar als gironins que "regalin" Nadal. La iniciativa vol incidir en la importància del comerç de proximitat. La mateixa alcaldessa, Marta Madrenas, ha recordat que "el botiguer és també el client dels nostres comerços".

La campanya de Nadal de promoció del comerç local i dels productes de proximitat porta per lema "Regala Girona. Dona vida al comerç i la restauració de la nostra ciutat" i es publicarà al web municipal, a les xarxes socials i als mitjans de comunicació. L'acció se centra en donar el màxim protagonisme al comerç de proximitat i la restauració com a principals dinamitzadors urbans i generadors de l'economia de la ciutat. Així ho han explicat aquest matí l'alcaldessa, i la regidora de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Girona, Glòria Plana Yanes, en roda de premsa.

L'objectiu principal de la iniciativa és visibilitzar el teixit comercial durant la campanya de Nadal, reactivar econòmicament el sector del comerç i la restauració de la ciutat i posar en valor els productes Km0 com a "patrimoni intangible, identitari i diferencial de la ciutat".

La campanya compta amb la participació de 7 botigues emblemàtiques i singulars i 1 restaurant i consta de cartells, anuncis i un vídeo promocional. Va adreçada a la ciutadania de Girona i de les poblacions veïnes que tenen la ciutat com a lloc de referència on fer les seves compres.

"Segueix sent molt important que tots i totes mantinguem les mesures de prevenció per la COVID-19. No podem fer vida normal, però sí que podem sortir i donar vida al comerç local i a la ciutat, ajudant l'economia gironina. Hem parlat amb el sector, i hem acordat aquestes ajudes directes a la promoció amb la campanya i les llums de Nadal, per dinamitzar d'aquesta manera la ciutat i que la gent compri a Girona i productes fets a Girona", ha afirmat l'alcaldessa.

Per la seva banda, la regidora de Promoció Econòmica, Glòria Plana Yanes, ha destacat que "aquest Nadal, hem d'omplir les cases de productes locals i comprats a les botigues de la nostra ciutat. Ara, més que mai, hem de donar el nostre suport com a ciutadans i ciutadanes al petit comerç i a la restauració que estan passant moments molt difícils i greus a causa de les restriccions de la pandèmia".

Llums de Nadal i mercat de Nadal

Dins de la campanya també hi ha els llums de Nadal, que estan en 113 espais i que inclouen 9 arbres il·luminats en diferents punts. Avui a les sis de la tarda es fa l'encesa i una rua -sobre un cotxe descapotable- de la Girona Marxing Band animarà els carrers, segons ha explicat la regidora de Promoció Local, Glòria Plana. Segons l'alcaldessa, els llums de Nadal són una demanda de les associacions de comerciants, mentre que Plana indica també que serveixen per "fer més alegres aquests dies".

A més, hi haurà el tradicional mercat de Nadal, a la plaça Independència, del 4 de desembre al 5 de gener amb 23 parades, deu menys que l'any passat, i seguint les normes del Procicat.