L’Ajuntament de Girona ha calculat en 745.900,36 euros la despesa corresponent a la reducció de les taxes d’escombraries i d’ocupació del domini públic (és a dir, la taxa per tenir terrassa) als establiments afectats per les restriccions de la pandèmia durant el 2020. El consistori va decidir aplicar aquesta mesura durant les dues principals onades de COVID-19 de l’any passat, entre el 14 de març i el 21 de juny, i entre el 16 d’octubre i el 31 de desembre del 2020. L’objectiu era pal·liar els efectes econòmics derivats de la pandèmia en negocis obligats a tancar o que van patir restriccions d’obertura en aquell període.

Concretament, l’import total de la reducció de la taxa de terrasses ha estat de 109.528,88 euros, mentre que la reducció de la taxa d’escombraries ha suposat una quantia de 636.371,48 euros. En aquest cas, l’Ajuntament ha tramitat l’anul·lació de 4.679 liquidacions i la devolució d’ofici de 502 liquidacions ja pagades -per import de 103.641,86 euros-, a banda de l’aprovació de noves liquidacions, sempre amb una reducció proporcional al temps de tancament.

“Aquestes dades demostren, d’una banda, la feinada que s’ha fet des del consistori organitzant i tramitant les ajudes als establiments més afectats per la COVID-19, com l’hostaleria o el comerç local i, d’altra banda, el suport que s’ha donat des de l’Ajuntament en aquests sectors econòmics”, ha explicat la regidora d’Hisenda i Règim Interior de l’Ajuntament de Girona, M. Àngels Planas.

Gràcies a aquesta mesura de l’Ajuntament, més de 4000 activitats econòmiques s’han beneficiat de la reducció de les taxes d’escombraries corresponent al 2020, i més de 480 establiments ho han fet en la taxa d’ocupació del domini públic, ja que del total de 510 autoritzacions sol·licitades, aproximadament un 95% han obtingut reduccions.