La UdG lidera un projecte per promoure l'ús de tecnologies creatives a partir de la metodologia Montessori

Girona acull 35 mestres d'arreu d'Europa per fer una guia d'activitats

Diversos alumnes participant en un taller de robòtica en el projecte MonTech liderat per la UdG en una imatge d'arxiu

Diversos alumnes participant en un taller de robòtica en el projecte MonTech liderat per la UdG en una imatge d'arxiu / ACN/UDG

ACN

La Universitat de Girona (UdG) lidera un projecte amb fons europeus titulat 'MonTech' que intenta promoure l'ús de les tecnologies creatives basant-se en la metodologia Montessori. El projecte s'inspira en la cultura DIY, que significa Do It Yourself (fes-ho tu mateix en anglès). Aquest moviment promou que les persones facin descobertes a partir de la pràctica. En aquest projecte, la UdG compta amb set socis més de Grècia, Turquia, Bulgària, Romania i Irlanda. Durant aquesta setmana 35 mestres d'arreu d'Europa s'han traslladat a Girona per fer una guia d'activitats que hauran de transmetre a altres mestres de primària dels seus països per posar en pràctica el projecte.

El projecte MonTech neix a partir d'una pregunta en què es qüestiona què faria Maria Montessori amb la tecnologia a l'aula sense trair els principis de la seva metodologia. A partir d'aquí, el projecte europeu intenta donar un nou enfocament a aquesta metodologia educativa i adaptar-la al nou context escolar. Per una banda, fer-ho per a les escoles multiculturals, en què cada vegada hi ha més centres amb una quantitat significativa d'infants migrants o refugiats. Per altra banda, aplicar aquesta tecnologia a partir d'eines digitals modernes i econòmiques per fer-ho accessible a les escoles amb pocs recursos.

De moment, el projecte europeu liderat per la UdG es troba en fase de disseny i redacció de la guia que s'enviarà a tots els professors. De moment, ja hi han intervingut els socis experts en la metodologia Montessori i també el grup UdiGitalEdu, de la UdG, que és el coordinador del projecte. La intenció és que MonTech promogui la inclusió social a les aules multiculturals i la igualtat d'oportunitats a través d'activitats tecnològiques motivadores i innovadores que fusiona el mètode Montessori amb la cultura DIY.

Des d'aquest dimecres i fins al divendres 35 mestres d'arreu d'Europa han vingut a Girona per fer un curs de formadors. Aquests seran els encarregats d'ajudar a millorar les activitats que es proposen a la guia i també fer tallers de formació per a altres mestres en els seus països. D'aquesta manera, es vol millorar la gestió de la diversitat a l'aula a partir de les activitats que es plantegin a la guia de MonTech. En aquesta formació, a més dels mestres dels països que conformen el consorci, hi participaran docents de dues escoles de Salt: El Veïnat i El Gegant del Rec. L'esdeveniment compta amb el suport de l'Escola Montessori Palau, de la Factoria Cultural Coma Cros de Salt i de l'Escola Politècnica Superior de la UdG, els quals han cedit els seus espais com a seus de la formació.