El ple municipal de Cassà de la Selva ha aprovat aquesta setmana trencar el contracte de gestió de la recollida d’escombraries amb la companyia SELSA, que el tenia adjudicat fins al 2026. El motiu de la resolució anticipada és que el sistema de recollida actual, basat en la selecció per contenidors s’havia signat al 2018 i els darrers mesos aquest servei ha suposat unes despeses cada cop més altes. D’altra banda, l’ajuntament explica que els objectius mediambientals i les necessitats de neteja actuals fan que ara es plantegi un nou model de recollida, que millori el percentatge de reciclatge, els ODS a Europa marca uns objectius de reciclatge mínim pel 2025 del 55% del pes dels residus, i augmentant fins al 65% al 2035.

Per fer efectiva la liquidació del contracte, s’han de tenir en compte les amortitzacions pendents de maquinària, la nau de servei i una indemnització per l’import del benefici industrial que deixarà de percebre el prestatari des de la data mateixa de liquidació anticipada i fins a l’1 de gener del 2026, que es tradueix en una liquidació de 113.415,91 euros. A més de resoldre aquest contracte, també es resoldrà el contracte actual que el consistori té amb SELSA pel servei de neteja dels carrers.

La resolució del contracte permetrà començar a definir un nou model de recollida d’escombraries, similar al que porta a terme el Consell Comarcal del Gironès en molts municipis, que augmentarà el volum de reciclatge que s’està exigint.

L’equip de govern, que ha pres la decisió després d’un estudi de costos i condicions amb el suport jurídic d’una empresa externa, explica que «ell nou model, porta a porta s’haurà d’adaptar a les característiques i la complexitat de Cassà amb una població de 10600 habitants, la tercera del Gironès».