El 30 d’octubre, dia en què farà un any de l’atropellament mortal a la carretera dels Àngels de Tina Vilanova, l’Associació Mou-te en Bici, juntament amb la Federació Catalana de Ciclisme i els amics i familiars de la ciclista morta, ha organitzat un tall de trànsit a la GIV-6703 entre les nou del matí a les dotze del migdia. L’objectiu és reivindicar la proposta per la regulació temporal de la carretera a vehicles motoritzats i pas exclusiu per vianants i bicicletes els diumenges matí entre les vuit del matí i les dotze del migdia. A part, l’acte també servirà per recordar a Tina Vilanova i perquè la mainada pugui practicar sense perill.

Fa mesos que Mou-te en Bici demana que la carretera dels Àngels sigui «un carrer més de la ciutat», com explicava un dels portaveu de l’associació, Xavier Corominas. També lamenten «el silenci de les administracions» perquè després d’una primera reunió que va tenir lloc a Quart per apropar posicions el mes de febrer, «no se n’ha produït cap més».

Per aquesta raó, Mou-te amb Bici, amb la col·laboració de la Federació Catalana de Ciclisme i els amics i familiars de Tina Vilanova, va començar una recollida de firmes per presentar a les administracions. Actualment, ja n’han recollit més de mil, tot i que ens continuaran demanant fins que les hagin d’entregar a les administracions. La seva intenció és entregar-les el 28 d’octubre a la delegada de la Generalitat a Girona, Laia Cañigueral, així com a la Diputació i als tres ajuntaments implicats, el de Quart, Sant Martí Vell i Girona.

L’associació ja ha reunit més de mil firmes que entregarà a les administracions el pròxim 28 d’octubre

De fet, el consistori gironí va aprovar una moció, defensada el 8 de febrer per l’actual regidor no adscrit i aleshores portaveu de Ciutadans, Daniel Pamplona, on es comprometia a estudiar les opcions per restringir i regular l’accés de vehicles motoritzats a la carretera dels Àngels. D’aquesta manera, l’altra pujada, per la carretera que connecta amb Madremanya, quedaria oberta al trànsit de vehicles motoritzats. «Per què s’aprova?» es preguntava Corominas. «Si es fa, s’ha de tirar endavant, i crec que ha passat el temps suficient», lamentava.