En Comú Podem demana el traspàs a la Generalitat de l’autovia d’accés a l’AP-7 des de Girona i Salt, actualment de titularitat municipal dels dos ajuntaments atès que, en la pràctica, «forma part de la xarxa bàsica de carreteres, enllaçant amb l’antiga N-II i amb la carretera C-65, de Girona a Llagostera». Un tram que, apunten, genera molts de problemes, des de fa anys, tant de trànsit com de manteniment, i que ara mateix és propietat de quatre administracions diferents en menys de 3 km.

Aquesta autovia, que va des de l’antic peatge de Girona Sud fins a l’inici de la C-65 al sector de l’Avellaneda (a la cruïlla amb l’antiga N-II), va ser traspassada fa més de deu anys pel llavors Ministeri de Foment als ajuntaments de Girona i Salt, en els trams que travessen cada municipi. Un traspàs que consideren «incomprensible», tenint en compte, per exemple, que els enllaços de l’AP-7 amb el centre de Tarragona o de l’AP-2 amb el centre de Lleida no han estat mai traspassats a aquests dos municipis.

La cessió als dos ajuntaments va ser una mena de «regal enverinat» indiquen, i va suposar durant anys «una total manca de manteniment del paviment, la senyalització vertical i horitzontal» ,inclosos els grans pòrtics informatius habituals de les autovies i autopistes,, l’enllumenat o la vegetació més propera». A més, el tram de titularitat de l’Ajuntament de Girona té dos grans viaductes, sobre les rotondes del Mas Xirgu i de l’Avellaneda que, «a mig o llarg termini, tindran també una important despesa de manteniment».