L’Estat no preveu una estació de mercaderies intermodal a Girona

En una resposta per escrit, diu que ho descarta perquè no hi ha prou demanda 

L'actual estació ferroviària de mercaderies de Girona.

L'actual estació ferroviària de mercaderies de Girona. / Marc Martí Font

Girona

El Govern espanyol descarta, a hores d’ara, reformar l’estació de trens de mercaderies de Girona ciutat per tal que pugui funcionar com a terminal de càrrega intermodal, al considerar que no hi ha prou demanda. En una resposta per escrit al senador de Junts en funcions Josep Maria Cervera, que s’havia interessat per la qüestió, el Govern assenyala que en aquests moments «no existeix cap previsió de reforma i adequació d’aquesta zona perquè pugui funcionar com a terminal de càrrega intermodal». En cas que hi hagués demanda del sector, afegeix el text, «s’analitzaria la viabilitat tècnica i econòmica de l’actuació que fos necessària per a la seva adequació». 

En la seva primera pregunta, Cervera demanava al Govern si tenia previst reformar i adequar l’actual estació de mercaderies de Girona «perquè pugui funcionar com una autèntica terminal intermodal que faciliti el transport pesat de mercaderies en tren». La primera resposta que va rebre per part de l’Estat no li va servir per res, ja que no va respondre a la seva pregunta: va respondre en relació a l’estació del Far-Vilamalla, que sí que és intermodal, però no hi havia cap menció al futur de la de Girona.

Davant d’això, Cervera va tornar a preguntar, però la resposta tampoc va ser vàlida: el Govern va respondre fent una relació de les inversions realitzades en la línia d’ample convencional entre Barcelona, Girona i Portbou, però tampoc responia a la seva pregunta.

A la tercera, a la vençuda

Finalment, a la tercera ha anat a la vençuda i el Govern ha confirmat que, a hores d’ara, no hi ha cap projecte previst per convertir en intermodal l’estació de mercaderies de Girona ciutat. Això sí, en la resposta assenyala que la terminal «disposa d’una zona habilitada per a la càrrega i descàrrega en ample ibèric per mercaderies generals amb quatre trens setmanals». Més enllà d’això, tanmateix, de moment no hi ha previst cap projecte per convertir l’estació en intermodal. 

Subscriu-te per seguir llegint