Comença la instal·lació de lluminàries LED al barri de Santa Eugènia
Els treballs es van iniciar la setmana passada i està previst que finalitzin el març del 2025

Entorn de les Hortes del barri de Santa Eugènia. / Ajuntament de Girona
L’Ajuntament de Girona ha començat a instal·lar lluminàries LED al barri de Santa Eugènia, a l’entorn de les Hortes. Concretament, està previst col·locar un total de 503 llums que substituiran les que hi ha actualment. D’aquesta manera, es millorarà la il·luminació d’aquesta zona de la ciutat i, al mateix temps, s’optimitzarà l’eficiència energètica de les instal·lacions i s’aconseguirà un estalvi energètic.
Els treballs es van iniciar la setmana passada i està previst que es vagin fent de forma progressiva fins al març del 2025. L’empresa adjudicatària dele actuacions és Elecnor Servicios y Proyectos. L’import d’adjudicació és de 379.698,52 €, IVA inclòs.
“Aquesta actuació millora l'eficiència energètica d'una zona de la ciutat que és alhora un entorn natural privilegiat, i alhora ajuda a la desconcentració turística del conjunt de Girona”, ha afirmat la vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, Gemma Geis i Carreras.
“L’execució d’aquesta proposta és la continuació de la tasca portada a terme els darrers anys des del consistori d’anar substituint progressivament les llumeneres de la ciutat amb la finalitat d’aconseguir una eficiència energètica òptima i un estalvi energètic i econòmic derivat de la reducció de potència, a més de buscar millorar la il·luminació dels carrers i de les places cercant uns nivells lumínics adequats i millorar també la percepció de seguretat de la ciutadania”, ha afirmat el regidor d’Urbanisme de Proximitat, Lluís Martí Arderiu.
- Un camioner frustra un robatori a l'àrea de servei de Maçanet envestint la furgoneta dels lladres
- Un accident múltiple provoca cues a la C-66 a Banyoles
- Girona comença a instal·lar la nova generació de contenidors
- Eva Soriano: 'Vaig agafar mania al català perquè a l’escola es reien de mi al parlar-lo
- La prova de la ceba d'en Pauet augura un 2026 amb menys pluja
- Mor la jove gironina amb càncer que mostrava la seva lluita diària a les xarxes socials
- Crema material d'una obra i el fum afecta diversos pisos i una bastida a Girona
- Quan ser del Girona no era tan normal
