El pisos Barceló de la Creueta de Girona es reformaran pròximament
Després de més de deu anys apuntalats, el regidor Sergi Font confirma en el ple municipal que «s'ha atorgat la llicència d'obres»

Els pisos Barceló, a La Creueta. / Marc Martí Font

Els pisos Barceló, situats al barri de la Creueta de Girona i que fa més de deu anys que estan apuntalats es reformaran en els pròxims mesos. Ho ha confirmat el tinent d'alcaldia i regidor de Transició Ecològica i Àrea Urbana Sergi Font, en el ple d'aquest dilluns a la tarda a l'Ajuntament de Girona. Després d'una «mediació» s'ha arribat a un acord entre els veïns i la nova propietat, un fons voltor francès, per fer la reforma i, de fet, Font ha apuntat que «la setmana passada es va atorgar la llicència d'obres».
En un principi, la nova propietat tenia la intenció de construir una residència d'estudiants i fer fora als llogaters, però sembla que ara per ara això no es realitzarà i que la vintena de famílies que viu a aquest edifici hi podrà continuar vivint amb un lloguer assequible d'entre 200 i els 350 euros un cop s'hagin fet les obres, que costaran 1,5 milions d'euros. De fet, el 2024 es van produir algunes mobilitzacions veïnals perquè s’havia rebut l’avís que una empresa especialitzada en les desocupacions havia d’irrompre al barri. Fins i tot, a finals d'estiu una alerta va comportar un desplegament bastant visible de Mossos d’Esquadra, de la Policia Municipal i diferents regidors de l’Ajuntament de Girona també es van desplaçar fins als pisos Barceló.
- Ordenen la detenció de Jair Domínguez perquè comparegui en un judici promogut per Vox
- Sant Pere de Ribes, el refugi d’Aitana Bonmatí: el poble de mar i vinyes on desconnecta la reina del futbol
- Educació envia un correu a les famílies amb el sou que cobraran els professors: 39.700 euros anuals a primària i 44.500 a secundària
- Investiguen sabotatges a la via ferrada de Sant Feliu per impedir la nidificació de corbs marins
- L’antic Palm Beach de Sant Feliu fa un últim pas oficial per tornar a mans municipals
- Lluís Corominas: 'Els Mossos van passar de protegir-nos a vigilar que no marxéssim després de l'1-O
- La Farinera, un restaurant amb esperit jove en un edifici emblemàtic de Girona
- Sabies que a la vila de Blanes hi ha una creu pirata feta amb calaveres reals?
