Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Una màquina fa el recorregut del carril de bus ràpid entre Girona i Salt per estudiar el ferm

L’aparell, remolcat per un vehicle, s’atura cada vint metres per analitzar un seguit de paràmetres i realitzar després un estudi amb les dades recollides que es creuaran amb estadístiques de trànsit

La màquina a l’avinguda dels Països Catalans de Salt.

La màquina a l’avinguda dels Països Catalans de Salt. / Ajuntament de Salt

Josep Coll

Josep Coll

Girona

Les obres del corredor de bus ràpid entre Girona i Salt (BRCat) continuen fent passes endavant. Aquest dilluns al matí, una màquina de l’empresa Applus+ va fer tot el recorregut per dur a terme un estudi acurat del ferm. En aquest sentit, un vehicle que portava un remolc amb aquest aparell va iniciar l’itinerari a primera hora del matí a l’altura de la nova rotonda de Marquès de Camps (una de les dues que es crearà a Salt arran del carril de bus ràpid). Aquest aparell va circular pel passeig dels Països Catalans, per posteriorment entrar al terme municipal de Girona pel passeig d’Olot i continuar per l’avinguda de Sant Narcís. Posteriorment, va seguir pels mateixos vials, en sentit contrari, fins a tornar al seu punt d’inici.

El cotxe, així, es va aturar cada vint metres per analitzar el ferm i el subsol amb tot un seguit de paràmetres. Tot això, i tal com havien anunciat els ajuntaments de tots dos municipis, va generar algunes petites retencions de vehicles, especialment, en trams amb un sol carril. A causa de les obres, hi ha algunes parts del passeig dels Països Catalans que ha passat de dos a un únic carril de circulació. Per això, la Policia Local de Salt va escortar el vehicle per garantir la seguretat. 

Les tasques fetes amb aquesta màquina, en un procés molt tècnic, serviran per obtenir una sèrie de resultats. Les dades d’aquest estudi, a més, es creuaran amb estadístiques de trànsit de tot el recorregut per acabar de decidir si cal més o menys formigó. També per si cal una capa més d’asfalt o menys, per tenir un ferm òptim. 

Obres fins a final d’any

Les obres del corredor de bus ràpid entre Girona i Salt van començar a principis de juliol al municipi saltenc, i s’allargaran fins a finals d’any, segons les previsions de la Generalitat que és qui fa les obres per 5,5 milions d’euros. A Salt és on es realitzen la majoria dels treballs per fer possible aquest projecte i afecten tot el tram del passeig dels Països Catalans, tot i que són unes tasques que es fan per fases i no afecta mai tota la via per complet. 

Mentrestant, a Girona els treballs van engegar a mitjan agost a la plaça Joan Brossa, que serà per a vianants i inclourà una terminal pels busos de les línies L3 i L4, que faran el trajecte per aquest carril de bus ràpid. El novembre van començar les obres a l’avinguda de Sant Narcís, on s’amplia la vorera més allunyada del parc Central i es retiraran els blocs de formigó, a part d’altres canvis. Les tasques, en aquesta via, s’allargaran, en principi, fins a l’11 l’abril, i comportaran diferents canvis quant a la circulació de vehicles i transport públic mentre es fan les obres.

Tracking Pixel Contents