Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Un grup de clientes del mercat de la Devesa demana que «no es toqui»

Veuen com una «amenaça» l’anunci d’un canvi de model de l’Ajuntament i assenyalen que hi ha paradistes «preocupats» pel seu «futur incert»

El mercat de la Devesa, un dimarts recent

El mercat de la Devesa, un dimarts recent / Marc Martí Font

T.C.C.

Un grup de clientes assídues del mercat de marxants de la Devesa de Girona s’està organitzant per demanar que «no es toqui». Consideren que l’anunci de canvis fet per l’Ajuntament és «una amenaça» i  recorden que actualment «hi ha un ambient cordial entre paradistes i clients» així com que, cada cop més, hi ha una gran afluència de visitants de la Catalunya Nord. Destaquen que ningú «ha preguntat l’opinió dels usuaris» i temen que tot això es pugui trencar amb el model que s’impulsa des del consistori gironí.

Fa uns dies, l’Ajuntament va anunciar una sacsejada al mercat de la Devesa. La idea és reduir fins a un 30% les parades de marxants al mercat de la Devesa (els dimarts passarà de 130 a 90 i els dissabtes de 162 a 150) i apostarà per un model de «qualitat i proximitat». Ho recull el redactat inicial d’una nova ordenança que l’Ajuntament està preparant, coincidint amb la fi de les concessions actuals. També serviria per «posar ordre» i evitar vacants.  

Aquests clients relaten que alguns paradistes els han manifestat la seva «preocupació» pel seu «futur incert» i recorden que per ells anar al mercat «representa un punt de trobada per comprar, compartir, passejar i petar la xerrada».

Tracking Pixel Contents