Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

El primer nadó de Catalunya es diu Biel i ha nascut a la Clínica Girona

L'Hospital Santa Caterina ha registrat el primer naixement en un centre públic de la regió sanitària de Girona, més de mitja hora més tard que el del centre privat

La mare, Anabel, rebent un obsequi de mans del gerent de Clínica Girona, Miquel Grabulosa, i la directora assistencial del centre, doctora Eva Palau.

La mare, Anabel, rebent un obsequi de mans del gerent de Clínica Girona, Miquel Grabulosa, i la directora assistencial del centre, doctora Eva Palau. / Clínica Girona

Joana Amat

Joana Amat

El primer nadó del 2026 a Catalunya es diu Biel i va néixer a les 00.06 d'avui a la Clínica Girona.. El nen pesa 3,240 quilos i medeix 50 centímetres. Tant la seva mare Anabel com la seva germana Ivet resideixen a Salt.

En néixer en un centre sanitari privat, el sistema sanitari públic de Catalunya no el va tenir en compte a l’hora de comunicar els primers naixements de l’any. A Girona, el primer es va registrar a l'Hospital Santa Caterina.. Arribava mitja hora més tard que el del centre privat de Girona, concretament a les 00.42 h. En aquest cas va ser una nena i es diu Alda Joana. L’hospital va assegurar que havia vingut al món en bon estat de salut, amb un pes de 3,95 quilos i una talla de 51 centímetres. Els seus pares, Clodia Isabell i Michel, resideixen al municipi de Salt.

Clodia Isabell i Michel, pares de l'Alda Joana, a l'Hospital Santa Caterina de Girona

Clodia Isabell i Michel, pares de l'Alda Joana, a l'Hospital Santa Caterina de Girona / IAS

Així doncs, mentre que Clínica Girona s'ha convertit en l'escenari del primer part del 2026 de Girona i de Catalunya, l'Hospital Santa Caterina ha protagonitzat el primer naixement en un centre públic de la regió sanitària de Girona aquest 2026.

Alda Joana, primera de Girona i tercera de Catalunya

Com cada any, Salut ha registrat el primer naixement en centres públics de cada regió sanitària de Catalunya. La de Girona, Alda Joana, ha sigut la tercera del territori català, precedida per Ander Muñoz Adan, nascut a la regió sanitària de Barcelona Metropolitana Nord, concretament a l'hospital Parc Taulí de Sabadell. Mentre que el primer nadó ha arribat al món a les 00:38, la segona ho ha fet pocs minuts més tard, a les 00:41, un minut abans que Alda Joana arribés a l'Hospital Santa Caterina. El segon naixement de l'any s'ha produït a la regió sanitària Catalunya Central, a l'Hospital Sant Joan de Déu de Manresa i es diu Sira.

Les altres regions sanitàries catalanes han registrat els seus primers naixements més tard: a la regió Barcelona Metropolitana Sud, a les 00:49 l'Hospital Sant Joan de Déu ha assistit el naixement de Thais. No ha sigut fins a dos quarts de quatre de la matinda que ha arribat al món el cinquè nounat de l'any, ha sigut a les Terres de l'Ebre. Es diu Ishaqa Sawaneh i ha nascut a l'Hospital Universitari de Tortosa Verge de la Cinta. A Barcelona Ciutat, el primer nadó ha vist la llum a les 4:48 a l'Hospital Vall d'Hebron i es diu Gurnawab Singh.

El nadó més matiner de la regió de Lleida ha nascut ja durant les primeres hores de sol, a les 7:02 del matí. Es diu Osayd Moussaoui i ha vist a llum a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova. A la regió sanitària Camp de Tarragona el primer, Marcos, ha arribat a les 08:28 a l'Hospital de Sant Pau i Santa Tecla. Minuts més tard, A les 08:36, ha arribat el primer nadó de l'any al Penedès. És un nen que es diu Nadir i ha nascut a l'Hospital del Vendrell.

Tracking Pixel Contents