Polèmica a Salt per una càmera de videovigilància: el PSC demana la dimissió de la regidora de Seguretat
L'Ajuntament defensa que la càmera no va gravar fins que es van completar els tràmits i assegura que la regidora «en cap cas ha mentit»
Els socialistes acusen Margarida Gallardo d’haver «mentit» al ple i denuncien que el dispositiu es va instal·lar abans de disposar dels informes i autoritzacions necessaris

Imatge d'arxiu de la façana de l'Ajuntament de Salt. / Ajuntament de Salt

El PSC de Salt ha demanat la dimissió de la regidora de Seguretat, Margarida Gallardo, per haver «mentit» al ple sobre la instal·lació d’una càmera de videovigilància al carrer Vilablareix, al polígon Torre Mirona. Els socialistes denuncien un «nyap administratiu i polític» i asseguren que el dispositiu es va col·locar abans de disposar dels informes tècnics i de les autoritzacions preceptives.
Segons el grup municipal socialista, Gallardo va assegurar durant el ple del passat 20 d’abril que existia un informe tècnic que avalava la col·locació de la càmera i que la decisió s’havia consensuat amb l’Ajuntament de Bescanó. El PSC sosté, però, que la documentació que consta a l’expedient indica que tant l’informe tècnic com el plànol d’ubicació de la càmera estan signats el 21 d’abril, és a dir, l’endemà de la sessió plenària. Els socialistes també afirmen que la càmera ja estava instal·lada des del 8 d’abril. Per al regidor del PSC Moisès Tomàs, això demostraria que «primer es va instal·lar la càmera i després es van redactar informes posteriorment per intentar justificar una decisió ja presa».
«Documents fets a corre-cuita»
El grup municipal considera especialment greu que, segons la seva versió, la regidora intentés «vestir de legalitat un expedient ple d’incongruències, improvisacions i documents fets a corre-cuita». En aquest sentit, el PSC denuncia que no consta cap autorització de la Comissió de Control dels Dispositius de Videovigilància de Catalunya ni tampoc cap expedient administratiu que acrediti la suposada coordinació amb l’Ajuntament de Bescanó.
El PSC també critica que la instal·lació no hagués estat aprovada prèviament per la Junta de Govern Local i considera que tot plegat evidencia «un autèntic nyap administratiu impulsat des de la regidoria de Seguretat». «És gravíssim que una regidora menteixi al ple, intenti justificar-ho després amb informes redactats posteriorment i utilitzi els serveis tècnics per intentar tapar una decisió presa sense seguir els procediments legals», ha assenyalat Tomàs. Per tot plegat, els socialistes reclamen la dimissió immediata de Margarida Gallardo i la retirada cautelar de la càmera fins que disposi de totes les autoritzacions legals pertinents.
La versió de l'Ajuntament
L’Ajuntament de Salt, per la seva banda, defensa que la instal·lació de la càmera ha seguit «el procediment habitual» per a dispositius de seguiment i control de trànsit. Segons el govern municipal, com que el punt on es volia ubicar la càmera pertany al terme municipal de Bescanó, l’1 d’abril es va sol·licitar autorització a l’Ajuntament veí, que va respondre favorablement el 8 d’abril.
El consistori sosté que, un cop rebuda aquesta autorització i vista la necessitat tècnica expressada per la Policia Local, es va procedir a instal·lar la càmera per fer les proves de funcionament necessàries, «sense que en cap cas es gravessin imatges del sector». L’Ajuntament també argumenta que la instal·lació prèvia era necessària per poder captar les visuals i incorporar-les a l’informe que posteriorment s’havia d’enviar a la Comissió de Videovigilància. Segons la versió municipal, la Junta de Govern Local va aprovar l’autorització de la càmera l'11 de maig, fet que va permetre enviar la comunicació i l’informe tècnic a la Comissió de Videovigilància. El govern local assegura que, en tractar-se d’una càmera de trànsit, el tràmit amb aquest organisme és «a efectes estrictament de comunicació» i no requereix autorització.
L’Ajuntament afirma que la càmera no va iniciar la gravació d’imatges fins que es va completar tot el procés burocràtic, és a dir, un cop aprovada per Junta de Govern i notificada a la Comissió de Videovigilància. Per tot plegat, el govern municipal defensa que la regidora de Seguretat Ciutadana «en cap cas ha mentit» al ple, ja que, segons el consistori, els expedients, informes i comunicacions amb l’Ajuntament de Bescanó s’havien fet abans del plenari d’abril i en aquell moment l’expedient seguia el seu curs.
Subscriu-te per seguir llegint
- L’equip de robòtica de Girona que necessitava 20.000 euros per anar a Atlanta torna amb dos premis internacionals
- Descobriment històric a Blanes: Troben un microorganisme fins ara desconegut i amb comportaments nous
- Veïns de Girona demanen més policia i millores a la zona del parc del Migdia per combatre la delinqüència
- La família del jove desaparegut al mar a Roses demana ajuda per localitzar-lo
- Sense rastre d’Adam: què se'n sap de la desaparició del jove de 16 anys al mar a Roses
- Ensurt a Girona per la caiguda d’un tros de cornisa sobre una persona
- Els Bombers treballen amb la hipòtesi que el menor desaparegut a Roses és a l’aigua, «enfonsat o flotant»
- Alerta amb aquesta senyal poc coneguda: confondre-la et pot costar una multa de 200 euros