L'Ajuntament de Girona commemora el 30è aniversari del projecte literari En Bufalletres
Des de fa trenta anys, En Bufalletres convida milers d'infants gironins a llegir, imaginar i escriure les seves pròpies històries a través d'un recurs pedagògic viu

Una imatge d’una de les sessions del recurs educatiu / Ajuntament de Girona

L’Ajuntament de Girona celebrarà aquest dissabte el 30è aniversari d’En Bufalletres, un projecte educatiu i literari que, al llarg de tres dècades, ha convidat milers d’infants de la ciutat a llegir, imaginar i escriure històries pròpies. La commemoració es farà el 23 de maig, a les 12 del migdia, al passeig de la Devesa, coincidint amb el festival Ludivers, amb un acte festiu que inclourà contes, cançons i jocs de lletres. L’homenatge també vol reconèixer el personatge, els seus creadors i el paper que ha tingut en la promoció de la lectura i la creativitat entre l’alumnat gironí.
El llibre En Bufalletres va ser editat per l’Ajuntament ara fa trenta anys, escrit per Dolors Garcia i Cornellà i il·lustrat per Quim Bou. El conte parteix d’una idea senzilla i poderosa: de cop desapareixen totes les lletres del món —dels llibres, dels carrers, de les botigues o de les cartes— i només gràcies a un personatge anomenat Bufalletres es poden recuperar i tornar a repartir arreu. A partir d’aquesta història, es va crear un recurs pedagògic que encara avui continua viu a les escoles de Girona.
El projecte s’estructura en dues sessions. A la primera, que es fa a la biblioteca, el rondallaire Cesc Serrat explica la història d’En Bufalletres i altres contes, anima els infants a imaginar i dibuixar el personatge i els mostra una capsa museu vinculada a una de les narracions. A la segona sessió, ja a l’escola, els alumnes comparteixen les seves pròpies lectures i expliquen els contes treballats a partir de la seva capsa, convertida en un petit teatret per narrar-los als companys. Cada curs hi participen entre 10 i 12 escoles de la ciutat.
Segons l’Ajuntament, més de 18.000 infants han pres part en aquesta proposta al llarg dels anys. El tinent d’alcaldia i regidor de Cultura, Quim Ayats, destaca que “En Bufalletres és un exemple de com la cultura i l’educació poden anar de la mà per fomentar la creativitat i l’hàbit lector entre els infants de la ciutat” i afegeix que el consistori continuarà apostant per “projectes educatius i culturals arrelats a Girona i amb impacte en les noves generacions”.
- La família del jove desaparegut al mar a Roses demana ajuda per localitzar-lo
- Alerta amb aquesta senyal poc coneguda: confondre-la et pot costar una multa de 200 euros
- Els Mossos traslladaran de Girona a Salt la seu regional de les comarques gironines
- Irregularitats detectades per una auditoria a Pont de Molins: la compra d'una bici elèctrica, un cotxet o 7.700 euros en un restaurant
- Olot desempadrona 1.300 persones en un any per cometre frau i per 'ajustar els serveis municipals' a la població
- Veïns de Girona demanen més policia i millores a la zona del parc del Migdia per combatre la delinqüència
- Sense rastre d’Adam: què se'n sap de la desaparició del jove de 16 anys al mar a Roses
- Izan serà el següent mentre l’Olympiakòs tempta Joel Roca