Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

La brutal pallissa a un sensesostre a Girona genera consciència veïnal a Santa Eugènia

L'Associació de Veïns de Santa Eugènia reclama una tècnica municipal i més presència de l'equip d'atenció a persones sense llar després del cas

La concentració per condemnar els fets.

La concentració per condemnar els fets. / David Aparicio

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Girona

Un dels casos més impactants que ha tingut lloc a Girona en els últims mesos relacionats amb el sensellarisme va ser la brutal pallissa que va rebre una persona que dormia al carrer, al barri de Santa Eugènia. Els fets van tenir lloc el 22 de febrer d'aquest any i la víctima va ser ingressada a l'UCI de l'hospital Josep Trueta. El cas ha generat "alerta i expectativa" envers el sensellarisme al barri, va explicar aquest dijous el president de l'Associació de Veïns de Santa Eugènia, Albert Quintana, que va participar en el recompte de les persones sense llar.

Va indicar que els fets havien creat "molta consciència en el barri" i va reflexionar sobre els casos de la gent que viu al carrer i "per què hi viu". També va "reclamar recursos" per poder abordar la problemàtica. A Santa Eugènia, per exemple, han demanat una tècnica municipal al Centre Cívic i que l'equip de les persones sense llar també estigui alguns cops allà.

Quintana va deixar clar que el cas no ha de "generar alerta ciutadana", sinó com els veïns poden "acompanyar i ajudar" davant les diferents situacions. Va comentar que era complicat dir que els veïns havien canviat després de la pallissa a la persona sense llar, però sí que va reconèixer que havien tornat "més sensibles". "Ens pot passar a tots", va afirmar i, per això, s'ha de "col·laborar i ajudar amb tot el que es pugui".

Tracking Pixel Contents