Els joves de l’Escola Tècnica de Girona aprenen a evitar fraus i estafes en el consum
L’Oficina Municipal d’Informació al Consum de Girona ha ofert una sessió divulgativa a estudiants de primer de Màrqueting i d'Administració i Finances

Una imatge de la xerrada. / Ajuntament de Girona

L’Oficina Municipal d’Informació al Consum (OMIC) de Girona ha ofert aquesta setmana una sessió divulgativa a l’alumnat de l’Escola Tècnica Girona per explicar-los els seus drets com a persones consumidores. La xerrada, feta dimarts al Centre Cultural La Mercè, s’adreçava als estudiants de primer del Grau Superior de Màrqueting i del Grau d’Administració i Finances.
La sessió va servir per donar eines pràctiques per evitar fraus i problemes habituals en el consum quotidià, tant en la compra de béns com en la contractació de serveis. Entre les qüestions tractades hi havia les compres en línia, les subscripcions digitals, les estafes a internet, les garanties de productes tecnològics, els drets en viatges i festivals i la manera correcta de reclamar davant d’una empresa.
També es van explicar aspectes com el dret de desistiment en compres per internet, les garanties legals de tres anys, les compensacions per retards o cancel·lacions de vols i la importància de conservar factures, captures de pantalla i comprovants de pagament. La jornada va permetre, a més, apropar la tasca de l’OMIC als joves.
- Els Bombers treballen amb la hipòtesi que el menor desaparegut a Roses és a l’aigua, «enfonsat o flotant»
- Aquest és el nou anunci d'Estrella Damm amb presència de diversos espais de la Costa Brava
- La recerca del menor desaparegut a Roses es concentra entre l'Escala i l'Estartit després de trobar la moto d'aigua a Pals
- Una estudiant de Girona perd una beca internacional per una malaltia crònica estabilitzada
- Amunt i avall pel carrer i topant amb cotxes aparcats: denunciat un conductor molt begut a Girona
- Programació de la Festa Major de Palamós 2026
- Cervesa artesana, fira de la Gamba i cinema independent: Els millors plans pel cap de setmana
- Un regidor de Junts a Salt assisteix a la inauguració de la seu d'Aliança Catalana de Girona