Campiona del món de ciclisme després de recuperar-se d'una lesió a Girona i pujar a Sant Miquel
Canadenca i de 24 anys llueix el mallot amb l'arc de Sant Martí per les carreteres gironines

Imatge de Vallieres fent gimnàs a Girona. / @magdeleinevallieres (Instagram)

Aquests dies se la pot veure per les carreteres gironines. Amb el mallot amb l'arc de Sant Martí, que vol dir que és la campiona del món, i el casc -de vegades rosa- del seu equip EF Education-Oatly . La canadenca Magdeleine Vallières fa estades a Girona entre cursa i cursa. També per veure amigues que viuen a la capital del Gironès. Ho combina amb estades a Andorra. És conegut que molts ciclistes professionals tenen la seva base a Girona o hi fan estades. El multicampió Mathieu Van der Poel n'és un exemple.
De fet, durant una lesió que la va tenir sense poder competir, Vallières va estar per la capital gironina i va aprofitar per gaudir de l'eix comercial, agafar musculatura al gimnàs i caminar amb amigues fins al castell de Sant Miquel. Al seu instagram hi apareix el pont de les Peixateries Velles i el castell ubicat entre Celrà i Girona. Setmanes després de la seva estada a Girona, es coronava com a campiona del món. No era una sorpresa majúscula, però no entrava a les quinieles de les màximes favorites ni entre el ventall de les més probables vencedores.
Un dia d'entrenament
Aquest dilluns se la va poder veure pedalant per Aiguaviva, el Mas Llunès i arribant a la zona d'Hostalets de Bas i tornant per la Vall de Llémena, un dels paradisos ciclistes, juntament amb la zona dels Àngels i la Costa Brava.
Durant aquest entrenament, que ha quedat registrat al seu perfil a la xarxa social per esportistes Strava, va fregar els 100 quilòmetres i més de 800 metres de desnivell positiu.

La ruta de la campiona del món, aquest dilluns. / Strava
Vallières va néixer a Sherbrooke, al Quebec, el 10 d’agost del 2001, i s’ha consolidat en pocs anys com una de les ciclistes canadenques amb més projecció del pilot internacional.
El millor dia
El gran moment de la seva carrera va arribar el 27 de setembre del 2025, quan es va proclamar campiona del món en ruta a Kigali, a Rwanda. La corredora quebequesa va atacar des de l’escapada en l’última pujada del circuit i va arribar sola a meta per vestir-se amb el mallot irisat. Aquella victòria la va situar definitivament al mapa del ciclisme mundial.

Vallières, en una sessió per ensenyar el calçat, de la marca Bont Cycling. / @magdeleinevallieres
Abans d’aquell títol, Vallières ja havia començat a deixar resultats destacats. El 2024 va guanyar el Trofeu Palma, va ser segona al campionat canadenc en ruta i va acabar 14a al Mundial. El 2025, a més del títol mundial, va sumar resultats com el 7è lloc al Giro dell’Emilia, el 8è al Grand Prix de Wallonie i el 10è a Tre Valli Varesine, entre d'altres.
Un 2026 pletòric
Durant el 2026, ja amb el mallot de campiona del món, ha mantingut una presència regular entre les millors en curses de prestigi. Ha estat 5a a la Strade Bianche Donne, 6a a la Flèche Wallonne, 8a a la Lieja-Bastogne-Lieja, 6a de la general a la Setmana Ciclista Valenciana, 8a a Durango, 13a a la Itzulia Women i 12a de la general al Giro d’Italia Women. En aquesta última cursa també va acabar 8a a la cinquena etapa i 10a a l’última jornada, disputada el 7 de juny.
No amaga el seu vincle amb Girona. La ciutat apareix sobretot en el relat de la seva vida europea. En una entrevista publicada per Canadian Cycling Magazine, el periodista explica que va parlar amb Vallières a mitjans d’octubre del 2025, el dia abans que volés “de Girona al Canadà”.
La mateixa peça la identifica com a corredora de Sherbrooke i situa Girona dins el seu calendari de desplaçaments després de convertir-se en campiona del món, tal com hi havia estat abans de la seva gran victòria.
De fet, Education First disposa d’una base logística estable a Girona, coneguda com a “service course”, que funciona com a punt europeu d’operacions i material de l’estructura. La ciutat, a més a més, és una de les bases habituals d’entrenament de diversos corredors de l’equip durant la temporada.
Subscriu-te per seguir llegint
- Les matrícules canvien aquest juliol: aquestes són les noves lletres que començaran a veure’s als cotxes
- El secretari municipal va advertir Salellas que mantenir el cinema Truffaut en mans del Col·lectiu era il·legal
- Mor Josep Agustí i Ros, empresari històric de la construcció gironina
- Sabies que a Palamós hi ha una barraca amb una porta ben torta?
- Les imatges de la visita a Empúries de la família reial
- El Gironès, la Selva i la Garrotxa es troben entre les comarques de Catalunya on la vegetació està més seca
- Necrològiques del 15 de juliol de 2026
- Investiguen 66 persones per punxar la llum en 65 comerços gironins