Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Les atencions a l’Oficina de Turisme de Girona cauen un 11% en un any

El servei públic va comptabilitzar 40.669 consultes durant el 2025, sis de cada deu corresponents a visitants internacionals arribats a la ciutat

L’Oficina de Turisme de la Rambla Llibertat, a ple rendiment, l'any passat.

L’Oficina de Turisme de la Rambla Llibertat, a ple rendiment, l'any passat. / Marc Martí Font

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Tony Di Marino

Tony Di Marino

Girona

L’activitat presencial de l’Oficina de Turisme de Girona es va reduir durant el 2025, segons recull la memòria anual de l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament. El servei va registrar 40.669 atencions, 5.159 menys que l’any anterior, quan se’n van comptabilitzar 45.828. Aquestes consultes van correspondre a 90.959 persones, ja que una mateixa atenció podia incloure parelles, famílies o altres grups de viatge.

La davallada es va produir en gairebé tots els mesos. L’única excepció va ser el febrer, quan les consultes van créixer un 4,83% respecte del mateix període del 2024 i van arribar a les 1.988. El descens més pronunciat es va registrar al desembre, amb una reducció del 72,14%, després de passar de 2.212 a 1.285 atencions.

El març també va experimentar una caiguda destacada, del 45,91%, mentre que al gener i al juny la disminució va superar el 20%. A l’octubre es va registrar un descens del 12,17%; a l’agost, del 10,14%, i al juliol, del 9,93%.

El maig va ser el mes amb més activitat, amb 7.128 atencions. A continuació es van situar l’agost, amb 4.912; l’abril, amb 4.633; el setembre, amb 4.598, i l’octubre, amb 4.372. Els volums més baixos es van comptabilitzar al desembre, amb 1.285 consultes; al gener, amb 1.411, i al novembre, amb 1.525.

França lidera el mercat

Els visitants internacionals van representar el 60,33% de les atencions, davant del 39,67% corresponent als procedents de l’Estat. Europa va ser, amb diferència, el principal continent d’origen, amb 36.713 registres. Amèrica en va sumar 2.978; Àsia, 595; Oceania, 351, i Àfrica, 32.

Per països, Espanya va ocupar la primera posició, amb 16.132 atencions. França va liderar el mercat estranger, amb 9.157, seguida del Regne Unit, amb 3.512; Alemanya, amb 2.087; els Països Baixos, amb 1.878, i els Estats Units, amb 1.102. Bèlgica, Itàlia i l’Argentina també van superar les 600 consultes.

Entre els visitants procedents de l’Estat, més de la meitat eren de Catalunya, amb 8.331 registres, el 51,64% del total estatal. Madrid va ocupar la segona posició, amb 1.905 atencions, seguida del País Valencià, amb 1.268; el País Basc, amb 1.070, i Andalusia, amb 863.

El 94,29% dels usuaris van indicar que visitaven Girona per motius d’oci i vacances. Un 2,86% ho va fer per assistir a congressos i reunions, mentre que un altre 2,86% va assenyalar altres motivacions.

Pel que fa a la composició dels grups, el 50,79% viatjava en parella. Un 21,58% ho feia sol, un 16,87% en família i un 10,13% amb amics. Els grups organitzats van representar el 0,48% i els integrats per membres d’una entitat o empresa, el 0,15%.

Pernoctacions

El 13,42% de les persones ateses va manifestar que pernoctaria a Girona. La memòria municipal puntualitza que el percentatge només recull les respostes dels usuaris que van passar per l’oficina i van decidir proporcionar aquesta informació. Per tant, no permet determinar quants visitants es van allotjar realment a la ciutat. La informació més completa correspon al sector de l’allotjament, que comptabilitza les dades d’ocupació.

El centre històric va encapçalar les demandes d’informació, seguit de la Girona Jueva, Temps de Flors, els circuits d’orientació, les Fires de Sant Narcís, Joc de Trons, el senderisme, la Setmana Santa, el cicloturisme i la Girona Episcopal. Les consultes van combinar l’interès pel patrimoni i la història de la ciutat amb les activitats culturals, les celebracions, les rutes audiovisuals i les propostes de turisme actiu.

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents