L'enòleg del celler Perelada se situa entre els cent millors del món
Delfí Sanahuja, amb més de trenta veremes d'experiència, apareix per primera vegada a la prestigiosa guia "The Master Winemaker Top 100"
Aires de Garbet 2021 ha obtingut una distinció Grand Master, que reconeix el millor vi de tota la competició en la categoria de garnatxa

Delfí Sanahuja. / Cedida a l'Empordà

Delfí Sanahuja, del celler Perelada, és un dels cent millors enòlegs del món segons l'edició de 2026 de The Master Winemaker Top 100, una guia anual que elabora la publicació The Drinks Business i que va ser presentada el 9 de febrer a la fira Wine Paris. La guia incloun els cent enòlegs que han obtingut la màxima condecoració —almenys una medalla Master— en algun dels 20 concursos celebrats durant l'any per The Global Wine Masters. En aquests esdeveniments, un panell de jutges del més alt nivell professional en el sector del vi tasta a cegues 3.000 mostres procedents de les principals regions vitivinícoles del món.
L'enòleg de Perelada (D.O. Empordà) Delfí Sanahuja s'estrena en el rànquing de 2026 ja que els seus vins Aires de Garbet 2021 (Garnacha Global Masters) i Finca Garbet 2021 (Syrah Global Masters) van ser premiats amb una Master Medal. A més, l'Aires de Garbet 2021 ha estat reconegut com a Grand Master, una distinció especial introduïda dins de The Global Wine Masters el 2025 que acredita al vi més excel·lent de tota la competició. Després de la primera fase de tast, tots els vins que han obtingut una medalla Master són tastats novament a cegues pels presidents del panell de Masters of Wine. I entre aquest grup selecte de vins de rendiment més alt, el jurat tria aquell que destaca com el millor entre els millors.
Delfí Sanahuja, un referent amb més de 30 veremes
Delfí Sanahuja és director tècnic i enòleg cap del Grup Perelada & Chivite. Com a responsable de les elaboracions i la visió enològica de Perelada –al qual es va incorporar el 1998– ha tingut un paper clau en el posicionament del celler com a referent de qualitat i de vins que expressen el terroir mediterrani. De fet, Perelada s'ha fet un lloc a la llista The World's 50 Best Vineyards 2025, i hi apareix com el 22è millor celler del món.
Amb més de 30 veremes d'experiència, Sanahuja és una figura molt reconeguda en el sector vitivinícola, amb un enfocament que, segons un comunicat de Perelada, "combina la tradició amb la innovació, defensant vins elegants, equilibrats i representatius del territori, i subratllant la importància de la sostenibilitat en tota la cadena de producció".
En la seva trajectòria professional, Delfí Sanahuja ha desenvolupat tant vins d'alta gamma com impulsar projectes de recerca (incloent-hi les sèries experimentals Ex Ex), i ha liderat fites com la plantació de la finca Garbet al costat del Mediterrani i la construcció del nou celler dissenyat pels arquitectes RCR. El 2024 va rebre el Premi Enòleg de Prestigi de l'Associació Catalana d'Enòlegs, en reconeixement de la seva carrera i aportacions al sector.
Aires de Garbet 2021, reconegut amb la distinció especial Grand Master que l’acredita com el millor garnatxa de 2025 per The Global Wine Masters, és un negre monovarietal conreat a la finca Garbet, amb quinze mesos de criança en botes franceses. De color vermell intens i rivet violaci, en nas desplega, segons el celler, "un ventall aromàtic de fruites vermelles madures, herbes mediterrànies i matisos minerals que evoquen el seu entorn costaner. En boca combina frescor, equilibri i tanins madurs, amb un final llarg i elegant que reflecteix el seu caràcter mediterrani. La seva personalitat i potencial de guarda el consoliden com una expressió genuïna del terroir empordanès".
D'altra banda, Finca Garbet 2021, seleccionat per The Global Wine Masters en la categoria de syrah, és un dels vins negres més emblemàtics de Perelada, procedent de la singular vinya homònima situada just davant del mar. De profund color vermell intens, destaca segons erelada "pel seu ampli ventall aromàtic amb notes d'herbes mediterrànies, fruita madura, balsàmics i matisos minerals. En boca resulta potent, equilibrat i de tanins madurs i sedosos, amb un llarg final i excel·lent potencial d'envelliment. La seva criança prolongada en botes de roure francès i afinament en ampolla subratllen l'elegància i la capacitat de guarda de l'anyada 2021".
- Lamine Yamal, sobre la seva infància: 'No teníem possibilitat de comprar la Play o la Nintendo
- El cafè no és per a tothom: els tres casos en què et pot passar factura sense que ho sàpigues
- Dani Cabezas: 'Vaig trucar els pares des de l’hotel per dir-los que havia debutat a Primera
- Malestar a Palamós per la llibertat d'un lladre multireincident que genera 'alarma social
- Condemnen la constructora a pagar 543.290 euros pel litigi del cost de la Clínica Girona
- Aquests són els guanyadors dels primers Premis Girona Delícia
- De començar a córrer com a teràpia a completar 40 maratons
- Una estudiant de la UdG obté la segona millor nota del MIR de Psicologia: 'He estudiat fins a deu hores diàries