La importància de la formació per fer front a la crisi :: Prensa Ibérica para Fundación MAPFRE

Pimes i autònoms:

La importància de la formació per fer front a la crisi

La pandèmia del coronavirus ha suposat un impacte socioeconòmic global. A Espanya aquesta recessió és especialment rellevant, no només per ser un dels països més castigats en termes sanitaris i on s'han implantat mesures de control més restrictives, sinó principalment perquè les pimes, més fràgils i vulnerables davant els efectes de la crisi, són la columna vertebral de la nostra economia.

Les petites empreses, que constitueixen el 99% del teixit productiu espanyol i creen el 72,4% de l'ocupació del país, han estat víctimes de la Covid-19 i les que han aconseguit sobreviure al confinament i paralització de l'economia viuen el seu present amb por i incertesa. En aquest context, és vital que s'activin ajudes econòmiques i se'ls proporcionin eines que contribueixin a la seva recuperació i, per tant, a la reactivació del nostre entramat empresarial, el manteniment i la generació d'ocupació, i la recuperació de país.

Ajudes a l'Ocupació ACCEDIM Covid

Alineats amb aquest propòsit, des de Fundació MAPFRE han lliurat 550 ajudes a l'ocupació dirigides a petites empreses, autònoms i entitats socials amb fins a 6 treballadors.

Aquests ajuts corresponen a la II convocatòria extraordinària d'Ajudes a l'Ocupació ACCEDIM Covid i, contemplen, a més d'una injecció econòmica, un estímul a la formació mitjançant l'accés gratuït fins a final d'any a més de 400 cursos impartits per tres entitats especialistes en la formació en línia, com són ASTEX, Bizpills Group i Aicad.

Però, per què cal incloure la formació en l'estratègia d'una pime? "Els equips necessiten adaptar-se als reptes que es presenten en l'entorn laboral actual. Per això, acompanyem les empreses en les seves estratègies de perfeccionament de les competències (upskilling) i capacitació en noves habilitats (reskilling) gràcies a totes les modalitats formatives que impartim i als nous tallers d'habilitats que estem desenvolupant", apunten des de la plataforma ASTEX, líders des de fa 20 anys en formació en idiomes a empreses.

Efectivament, les pimes tenen davant seu el repte d'adaptar-se al nou context socioeconòmic i als nous consumidors de l'era post-Covid i, per això, directius i empleats han de millorar les seves competències i adquirir habilitats en qüestions relacionades, entre altres aspectes, amb atenció al client, màrqueting, management i lideratge, recursos humans, coneixements digitals i, per descomptat, idiomes.

Idiomes per a empreses

Gràcies a les ajudes a l'Ocupació ACCEDIM Covid 2021, les empreses que consideren la formació en idiomes un valor estratègic del seu negoci, tenen a la seva disposició la plataforma d'e-learning d’ASTEX, "la qual permet estudiar dels nivells A1 al C2 de l'anglès, espanyol, francès i portuguès, oferint una flexibilitat total i de la manera més innovadora, ja que es pot practicar l'idioma des de qualsevol lloc i en qualsevol moment amb els més de 120.000 recursos diferents disponibles", expliquen.

L'empresa compta amb l'aval d'haver treballat amb més de 200 companyies, des dels grans motors de l'IBEX fins a pimes de sectors molt diversos ja que, com expliquen, estableixen "plans a mida", alineant-se amb "els objectius estratègics de cada companyia". "A més, hem posat en marxa nombrosos plans formatius sectorials, ja que som conscients que en l'especialització està la clau del desenvolupament de tot el potencial dels equips, de manera que comptem amb plans ja desenvolupats per al sector financer, jurídic, turístic... i un llarg etcètera", afegeixen.

Com assenyalen des de la companyia de formació, la formació en idiomes, ajustada a les necessitats reals dels equips, té molts avantatges: "atreu i reté talent en l'organització, s'arriba a una comunicació més efectiva amb els clients i entre els equips, els quals són cada vegada més internacionals i multidisciplinars, s'augmenta la productivitat i, en molts casos, es consolida la seva estratègia d'internacionalització".

Així mateix, comptar amb un partner en idiomes com ASTEX, impulsa "la transformació digital de les empreses", tan necessària en l'escenari actual. La pandèmia ha portat un canvi de paradigma pel que fa a formació i "hem confirmat que la formació virtual és igual d'efectiva que la presencial i que, a més, en molts casos ens permet fer un millor ús dels recursos", subratllen. Per això, han fet una gran inversió en tecnologia, aplicada a la seva plataforma d'e-learning i a la posada en marxa de metodologies avançades basades en el microlearning, la gamificació, la realitat virtual i la Intel·ligència Artificial.

El resultat és una "experiència d'aprenentatge a mida i innovadora" amb la qual els beneficiaris dels ajuts de Fundació MAPFRE poden millorar el capital humà de l'empresa, impulsar la productivitat i, per extensió, la solidesa financera del teixit empresarial del territori nacional.

Programa social d'ocupació

Les dues edicions d’"Accedim Covid" s'enquadren en el programa d'Ajudes a l'Ocupació de Fundació MAPFRE. Des del seu inici, fa 8 anys, s'han atorgat un total 5.553 ajuts econòmics, que han beneficiat més de 11.000 empreses i treballadors.

Aquests ajuts se sumen a altres projectes posats en marxa per la Fundació com la iniciativa Junts Som Capaços, l'objectiu és impulsar la integració laboral de persones amb discapacitat intel·lectual i malaltia mental. Des del començament del 2010, s'han adherit al programa gairebé 5.000 empreses, se n'han sensibilitzat més de 8.000, i el més important, 4.385 persones amb discapacitat intel·lectual i malaltia mental han aconseguit una feina.