Bifrutas: Barrejar suc i llet, ¿a qui se li acut? :: Prensa Ibérica per Pascual

Bifrutas: Barrejar suc i llet, ¿a qui se li acut?

Aquesta és la història de com Bifrutas, una beguda “impossible” va desmentir les àvies i va conquistar 2 milions de llars espanyoles.

Contingut ofert per:


¿Te’n recordes que la teva mare o la teva àvia et deien que primer havies de prendre el suc i després la llet perquè si no es tallava? No anaven del tot desencaminades… Si es barreja en un got suc d’una fruita àcida i llet, en pocs segons se separarà: a dalt quedarà un líquid blanquinós, el sèrum, i a sota una massa més sòlida i grumollosa, les proteïnes.

Paraula sàvia d’àvies, per un costat. Química, per un altre. I al mig, entre creença i ciència, Tomás Pascual. ¿Per què, qui sinó ell podria atrevirse a desafiar tothom i crear una beguda perfecta combinant dos ingredients aparentment incompatibles perquè “es tallen”?

La història de Bifrutas

Era l’any 1997 i Pascual –el mateix que va portar a Espanya el primer uperisador i el primer bric de cartró– acudeix a la fira internacional alimentària d’Anuga a Alemanya. Allà, li ofereixen provar una exòtica barreja de llet i suc, els dos aliments estrella del seu negoci a Espanya. El seu gran olfacte comercial i el seu instint emprenedor s’activen de forma instantània i després de diversos desenvolupaments i un llarg treball a la seva fàbrica d’Aranda de Duero (Burgos), crea una categoria disruptiva en el mercat espanyol: el conegut Bifrutas d’avui, Biofrutas de llavors.

Víctor Garijo, responsable d’R+D+i de Begudes a Pascual, corrobora la història: “Va aconseguir introduirho tot en un sol glop. Era impensable en l’època. I no només que barregéssim suc i llet fent possible una beguda estable, sense tallarse com a conseqüència de l’acidesa del suc, sinó que el resultat fos un equilibri de sabors en el qual cada part accentua la part positiva de l’altra. Des d’aleshores, no ho he vist enlloc del món”, explica. La fórmula secreta se la queda per a ell a Aranda, perquè Bifrutas se segueix produint en aquesta ciutat burgalesa.

“En 1997 Tomás Pascual va aconseguir introduirho tot en un sol glop. Era impensable en l’època. No ho he vist enlloc del món”, Víctor Garijo, responsable d’R+D+i de Begudes a Pascual

“Bifrutas va crear un nou mercat i encara que normalment els nous desenvolupaments tenen un recorregut curt, avui podem dir que és una categoria consolidada en el supermercat”, explica Garijo. I afegeix: “A Pascual vam saber donarli un volum gran i veure l’enorme potencial. Sempre hem sigut els líders de la categoria des que la vam crear. I pretenem seguir sent el motor”.

Aquell Bifrutas del 97 arri-ba en l’actualitat a més de 2 milions de llars i té una distribució ponderada del 99%, cosa que significa estar pràcticament en tots els supermercats, hipermercats, etc.

Els primers van ser Tropical i Mediterráneo i des d’aleshores, s’han anat incorporant nous membres a la família: Pacífico, Ibiza, Pasión, Florida, Plátano y Fresa… Fins i tot Galleta María i Cereales. Entre 2006 i 2010 va passar a dirse Pascual Funciona. Aquell any es va provar una innovació, el format en llauna. El 2014, naixia Bifrutas Pouch, un envàs en forma de bossa amb un tap que permetia dosificar fàcilment la beguda. Un any després van llançar al mercat Active, una beguda que mantenia l’essència i el sabor Tropical –llet, suc de fruita i vitamines– i al qual s’afegia cafeïna i guaranà. En els anys posteriors van arribar els Bifrutas Zero. I la història continua.

Prova i error, perquè com diu Víctor Garijo “la part més difícil d’un procés d’innovació és encertarla. Amb Bifrutas intentem conjugar dues qüestions: desenvolupar el millor producte possible des del punt de vista tècnic i que sigui ideal per al consumidor”.

El Bifrutas del 2021, el Bifrutas Natural

Seguint aquesta premissa, i en un moment en el qual els hàbits apunten a una alimentació cada vegada més saludable, Bifrutas torna a reinventarse i respon a les noves demandes del consumidor creant una gamma amb ingredients d’origen 100% natural i vitamina C.

El 2021 Bifrutas torna a reinventarse i presenta una gamma de productes que utilitza ingredients d’origen 100% natural

Els nous Bifrutas mantenen el producte lliure de conservants, colorants i edulcorants; augmentant les seves proporcions de llet i suc i reduint fins en un 40% els sucres afegits. A més, són font de vitamina C, reforçant el seu caràcter saludable. Bifrutas es perfila com una beguda completa amb els seus 4 tradicionals sabors (Tropical, Mediterráneo, Pacífico i Ibiza) que conviuran amb la gamma Bifrutas Original, encara disponible per a aquells consumidors amants del sabor ‘de sempre’.

Els nous Bifrutas contenen més llet i suc i redueixen fins a en un 40% els sucres afegits

“Hem fet més de 200 prototips per arribar al millor producte”, respon Gijaro al ser preguntat sobre com han arribat a aquest nou Bifrutas. I “la nostra ambició és seguir treballant perquè, en un futur, el més pròxim possible, sigui encara millor” afegeix. Una ambició molt lligada al propòsit de la companyia “Donar el millor” i a l’esperit de Tomás Pascual quan fa gairebé 25 anys va dissenyar aquest “impossible” Bifrutas. Perquè com ell deia, parafrasejant Picasso i aplicantho a la indústria alimentària, “jo faig l’impossible, perquè el possible el fa qualsevol”.

Top