Bogotà Marcant Estil, El Corte Inglés t'acosta el disseny colombià artesanal i sostenible :: Prensa Ibérica per El Corte Inglés

Bogotá Marcando Estilo, El Corte Inglés te acerca el diseño colombiano artesanal y sostenible

Bosses, barrets, accessoris, pareos, ‘covers’, i joieria, signats per nou de les firmes artesanals i sostenibles més creatives i prestigioses de Bogotà, es poden adquirir durant dos mesos en cinc pop-ups ubicades als centres El Corte Inglés de Preciados (Madrid), Múrcia, la Corunya, Pintor Sorolla (València) i Lisboa (Portugal), així com a la seva web i app.

Sota el paraigua de la 2a edició del programa Bogotà Marcant Estil (BME), que té com a objectiu posar en valor la gastronomia, moda i atractiu turístic de la capital, El Corte Inglés porta a Espanya i Portugal nou firmes singulars artesanes de Bogotà (Colòmbia) especialitzades en joieria i accessoris de moda. Una iniciativa, desenvolupada juntament amb la Cambra de Comerç de Bogotà, que ofereix una oportunitat ideal d’aconseguir peces úniques que es convertiran en l'autèntic tresor de qualsevol fons d'armari.

Álvaro Ávila (joieria), Daila Filigrana (joieria), Lina Hernández (joieria), Etnia Contemporánea (joieria), Castellano (bosses i polseres), Palmacea (covers i pareos), Paula Vera by Gicari (bosses), Margarita Díaz del Castillo (barrets) i Sabbai (bosses). Nou empreses de complements de moda que han estat escollides per l'equip de compres d'accessoris d'El Corte Inglés basant-se en una sèrie de criteris que totes comparteixen. Tenen fonaments sostenibles; són pimes que valoren la cultura ancestral i el seu imaginari colombià; ressalten i recolzen el treball i tècniques artesanals; potencien el desenvolupament d'aquestes comunitats artesanes; i les seves creacions empoderen la dona.

Bogotà Marcant Estil, El Corte Inglés t'acosta el disseny colombià artesanal i sostenible

En definitiva, nou firmes artesanals amb un ADN purament colombià i que a més posen en valor el ‘made in’ Colòmbia. La sostenibilitat és un dels factors més importants que s'han valorat a l'hora de triar-les. Un aspecte amb què El Corte Inglés està fermament compromès en cadascuna de les iniciatives que posa en marxa. Amb aquesta iniciativa, a més, El Corte Inglés es converteix en el gran aparador o hub de referències colombianes a Europa. Les marques no només tindran l'oportunitat de posar a la venda les peces a Espanya i Portugal, a més l'equip de compres d'El Corte Inglés les recolza i assessora en tots els aspectes relacionats amb l'entrada dels productes al mercat espanyol.

Nou marques amb estrella

Amb ADN i històries singulars; aquestes nou petites i mitjanes empreses de complements de moda tenen molt a oferir:

Álvaro Ávila.

Álvaro Ávila.
Álvaro Ávila.

Aquest dissenyador de joies, del mateix nom que la seva marca, concep les seves col·leccions fruit d'investigacions sobre costums, ritus, símbols ancestrals o rituals. Combina la joieria tradicional amb tocs actuals mitjançant el color que ofereixen els esmalts. Les peces plenes de volum respiren el seu imaginari colombià propi del misticisme i energia positiva.

Álvaro Ávila.

Castellano.

Castellano.
Daniela Castellanos.

La seva fundadora, Daniela Castellanos, va crear aquesta firma per preservar i ressaltar les tècniques ancestrals de teixidura de les comunitats indígenes de Colòmbia. Avui dia elaboren bosses i accessoris per a dona amb les tècniques de crochet i macramé úniques dels artesans Wayuu. L'empresa treballen amb més de 200 dones Wayuu al nord de Colòmbia. La seva activitat empodera les dones i les comunitats indígenes i preserva la millor tècnica d'artesania.

Castellano.

Daila by Lisalas.

Daila by Lisalas.
Lisseth Salas.

Aquesta firma de joieria, que té com a directora creativa Lisseth Salas, manté vigent el saber fer tradicional i dona suport al desenvolupament de les comunitats artesanals a Mompox, bressol de la filigrana colombiana i on es va desplaçar per aprendre aquesta tècnica ancestral. Les seves joies ressalten el mestratge de l'orfebre donant protagonisme als fils de plata.

Daila by Lisalas.

Margarita Díaz del Castillo.

Margarita Díaz Castillo.
Margarita Díaz Castillo.

La seva creadora, Margarita Díaz Castillo, recopila la cultura colombiana, les seves arrels, i investiga sobre les tècniques i materials de l'artesania del país i el plasma en barrets i accessoris que permeten redescobrir la història, ètnies i la tradició colombiana a través de la màgia de diverses cultures indígenes ancestrals.

Margarita Díaz del Castillo.

Etnia Contemporánea.

Etnia Contemporánea.
Vicky Sánchez.

Vicky Sánchez és la dissenyadora i fundadora d'aquesta firma de joieria colombiana, socialment, ambientalment i econòmicament sostenible que representa els llegats simbòlics i culturals de diferents ètnies del món. Les seves peces estan elaborades íntegrament a mà per artesans colombians amb metalls com la plata de llei obtinguda a partir de raigs X i líquids reveladors de litografies. Està considerada una marca amb propòsit, de triple impacte, que compta amb models de negoci innovadors, desenvolupant pràctiques orientades a la sostenibilitat, l'equitat social i la protecció del medi ambient.

Etnia Contemporánea.

Lina Hernández.

Lina Hernández.
Lina Hernández.

'Ser influents d'ànimes, més que no pas de moda' és el lema d'aquesta dissenyadora que es va especialitzar en joieria a Mompox, centre de l'art artesanal de la filigrana a Colòmbia. Els seus dissenys, que transmeten l'alegria de viure, ressalten aspectes d’elements quotidians basats en un camí màgic i místic i en l'empoderament de la dona.

Lina Hernández.

Palmacea.

Palmacea.
Palmacea.

Aquesta firma de vestits de bany i accessoris per a dones i homes s'inspira en la diversitat de la cultura colombiana, realçant-ne la rica flora i fauna i les majestuoses tribus. Compta amb un origen sostenible en utilitzar teles prèmium de PET reciclat. Les seves peces per a dona, així com alguns dels seus ‘covers’, incorporen els treballs brodats per part de dones Wayuu. Peces plenes de detalls artesanals, que es distingeixen per la seva vibrant paleta de colors.

Palmacea.

Paula Vera by Gicari.

Paula Vera by Gicari.
Paula Vera.

Sorgeix de l'aliança entre dues empreses amb ADN compartit, en què les bases principals són el desenvolupament del país i la responsabilitat social corporativa. Tenen com a aliats sectors vulnerables de la societat colombiana com ara artesans cap de famílies i persones amb necessitats especials, fomentant així una inclusió digna en un sistema productiu. Amb un objectiu clar: internacionalitzar l'art que creen en les bosses teixides a mà i marroquineria artesanal.

Paula Vera by Gicari.

Sabbai.

Sabbai.
Mache Guzmán.

Mache Guzmán, fundadora de Sabbai, s'inspira en la feminitat, la frescor i la força de la dona a l'hora d'elaborar les seves creacions. Recupera colors, textures i les formes de la natura per crear bosses úniques i sensacionals. Cadascuna de les seves peces està feta a mà per artesans colombians, experts en tècniques fabrils i de marroquineria. Sabbai, a més, recolza talladors, modeladors, cosidores i armadores colombians, mantenint una ocupació estable per a una transformació social.

Sabbai.

Un projecte de: Logo El Corte Inglés

Top