Kia Niro PHEV, la unió fa la força

El Niro híbrid endollable es posiciona a l'esglaó intermedi de l'electrificació, combinant els punts forts dels elèctrics i els dels cotxes de combustió

Text: Àlex Soler


Kia va presentar el nou Niro a mitjans del 2022 per continuar amb la història d'èxit que va suposar la introducció del model cap al 2016. En aquell temps, el SUV compacte sud-coreà va destacar per atrevir-se a oferir totes les opcions electrificades: la hibridació convencional, la hibridació endollable i l'electrificació total. Ja el 2022, l'aposta no podia estar per sota i el nou Niro no va decebre. En una revolució estètica d'acord amb la nova imatge de la marca i un salt endavant tecnològic, la segona generació del crossover mantenia la seva proposta completament electrificada, tot i que va renovar i millorar la seva oferta mecànica.

Kia Niro PHEV
Kia Niro PHEV.

En aquest sentit, el nou Kia Niro va arribar al mercat amb una motorització híbrida convencional (HEV), una altra d’híbrida endollable (PHEV), que se situa com l'opció més versàtil entre els que busquen la combinació perfecta entre electricitat i combustió, i la 100 % elèctrica (EV), amb un propulsor de 200 CV (150 kW) de potència i una bateria de 64,8 kWh per a fins a 460 quilòmetres d'autonomia recarregable al 80%, en càrrega contínua, en només 43 minuts. La versió híbrida convencional combina un motor Smartstream 1.6 DGI de benzina amb un motor elèctric de 32 kW per a 141 CV de potència.

La combinació perfecta

Aquesta proposta mecànica del Kia Niro posiciona aquest SUV com un dels únics vehicles capaços de satisfer les necessitats elèctriques de qualsevol conductor, des dels que volen aprofitar únicament l'energia per reduir el consum, fins als que volen un elèctric pur, passant pel conductor que vol tot el que li pot donar un elèctric sense renunciar als punts forts de la combustió gràcies a la versió PHEV.

Kia Niro PHEV
Kia Niro PHEV.

En aquest cas, el Kia Niro PHEV utilitza el mateix motor Smartstream 1.6 GDI de benzina que el HEV, però s'associa amb un motor elèctric de 62 kW per a una potència total de 183 CV. A part de l'increment de la seva potència, el gran canvi rau en la introducció d'una bateria que li permet recórrer fins a 65 quilòmetres en mode 100 % elèctric, de manera que porta l'etiqueta Zero emissions al parabrisa. Amb la bateria carregada és capaç de circular a ciutat o carretera lliure d'emissions o de combinar els dos motors per aconseguir consums de fins a 0,8 litres cada 100 quilòmetres.

Com a equipament exclusiu d'aquesta variant, el sistema Zones Verdes es convertirà en el millor aliat del conductor, ja que permetrà al vehicle gestionar de manera 100% elèctrica el seu ús en zones urbanitzades o les vies properes a col·legis o hospitals, designades com a zones verdes. Un cop el Niro detecta que entra en una d'aquestes zones, personalitzables pel conductor, canvia automàticament a mode elèctric.

Kia Niro PHEV
Kia Niro PHEV.

Més pràctic, atractiu i tecnològic

Els arguments a favor del nou Niro no acaben en els seus motors i l'eficiència de la seva versió PHEV. El nou disseny que va estrenar amb la seva segona generació és també un punt a favor, adaptant-se al llenguatge estètic 'Opuestos Unidos' que la marca va estrenar amb l'EV6 i el recent Sportage, de manera que guanya en elegància i fluïdesa i es mostra més avançat.

En aquest sentit, destaca la graella Tiger face, que substitueix anterior Tiger Nose, per oferir un disseny més global, que transcendeix la graella per estendre's fins a les aletes del para-xocs i la zona sota el capó. Els llums són LED de sèrie tant davant com al darrere, zona on estrenen una forma vertical a banda i banda de la porta del maleter. En general, el Niro destaca per les línies fluides, que evoquen l'aerodinàmica i la tecnologia. El pilar C, d'un color diferent de la resta de la carrosseria, aporta un toc de contrast a aquest SUV de 4,42 metres de llargada, 1,82 d'amplada i 1,45 metres d'alçada. En el cas de la versió PHEV, el maleter ofereix 348 litres de capacitat de càrrega.

Pel que fa a l'interior, el salt és evident. Prenent com a base el concepte dels esmentats EV6 i Sportage, la doble pantalla de 10,25 polzades -una per al quadre d'instruments i una altra per a l'infoentreteniment- del seu quadre de comandament corbat, crea un ecosistema digital completat gràcies al sistema Head-Up Display de 10 polzades. És compatible amb els telèfons mòbils més habituals via les aplicacions Apple CarPlay i Android Auto. Així mateix, l'usuari tindrà accés a l'aplicació mòbil Kia Connect per gestionar funcions en remot com ara la càrrega de la bateria o sistemes com l'aparcament automàtic.

Kia Niro PHEV
Kia Niro PHEV.

A més de les novetats quant a connectivitat, el nou Niro arriba amb un arsenal tecnològic de seguretat activa en forma d'un conjunt de funcions d'assistència integrades en el sistema DriveWise de Kia. Destaquen sobre les altres l'assistent per evitar col·lisions frontals, que emet advertiments sonors i visuals al conductor si detecta una possible col·lisió, frenant si el conductor no respon, i l'assistent intel·ligent per al límit de velocitat, que emet un avís visual si se supera el límit fixat a la carretera.

Més enllà d'aquestes dues funcions, no falten algunes de les més habituals, com l'assistent de manteniment de carril, el control de creuer, l'assistent de seguiment de carril, l'assistent de circulació per autopistes o l'alerta de fatiga, entre d'altres.

Disponible en els acabats Concept, Drive i Emotion, el Kia Niro PHEV està disponible a Espanya des de 39.415 euros.

Top