Noves maneres de consumir contingut esportiu

Noves maneres de consumir contingut esportiu

En els últims temps, la televisió ha estat el mitjà de comunicació amb major impacte en la societat, però les noves tendències de consum han derivat en un canvi a l'hora de consumir contingut audiovisual amb el naixement de plataformes com LaLigaSportsTV

Triar el què i el quan, és la nova tendència de consum. De la mateixa manera que han nascut plataformes que ofereixen sèries i pel·lícules, Laliga ha llançat la seva pròpia plataforma, LaLigaSportsTV, perquè la societat també accedeixi a tots els continguts esportius sota registre de forma gratuïta. Es tracta d'una plataforma multidispositiu - per a smartphones i tauletes (iOS i Android), Samsung Smart TV i dispositius que permeten fer mirroring (mostrar la pantalla de l'smartphone o tauleta a la pantalla de la televisió). Els fans de tot tipus de modalitats esportives podran accedir a retransmissions en directe, en diferit, reportatges i altres continguts sobre els seus esports preferits.

La Lliga PREMAAT masculina i femenina de Waterpolo, bàdminton, la Divisió d'Honor masculina i femenina d'hoquei, gimnàstica, tennis de taula, futbol americà, billar, halterofília, boxa, automobilisme, piragüisme, triatló, ciclisme, pilota, tennis, Lliga Nacional de futbol sala, la Lliga ASOBAL d'handbol, LEB Or de bàsquet i MOTUL WorldSBK de motociclisme són els esports als quals poden accedir. A més de tots ells, l'objectiu és que la resta d'esports es vagin incorporant progressivament després de treballar el producte audiovisual amb les federacions corresponents. Laliga sap de la importància que té l’«alè» de l'afició per als esportistes, per això ha volgut brindar una porta amb la qual els seguidors esportius donin suport als seus ídols.

Molt més que futbol

La televisió ha estat qui ha regnat a l'hora d'omplir amb contingut d'entreteniment la llar de molts espanyols. Més tard, l'ordinador es va convertir en un aliat més oferint contingut on demand. Ara resulta més senzill accedir a un contingut lliure de programacions a través de múltiples dispositius: smartphones, tauletes, portàtils... Els espectadors poden consumir continguts d'una manera més accessible i personalitzada.

Gràcies a LaLigaSportsTV, els aficionats de moltes modalitats esportives estan d'enhorabona, ja que poden trobar en un únic espai tots els continguts sobre els seus esports preferits. A més, d'aquesta manera, Laliga dóna suport al desenvolupament del producte audiovisual de federacions que no tenen espai en els canals tradicionals i en els quals la distribució del contingut és limitada.

I encara que el futbol és l'esport més mediàtic i que més federats uneix amb 1.027.907, segons l'informe de 2017 del Consell Superior d'Esports (CSD) hi ha molts esports amb un alt nombre de federats a Espanya, com el bàsquet (354.328), la caça (328.677), golf (270.463), muntanya i escalada (237.825), judo (105.388), handbol (98.709), atletisme (81.673), voleibol (78.333), tennis (77.864) o ciclisme (74.664), entre altres. Del total de federats en 2017, que van ser 3.761.498, el 77,7% eren homes i el 22,3% eren dones.

Per comunitats autònomes, Andalusia és la que compta amb més clubs federats (11.658), seguit de Catalunya (7.856), València (6.405), Aragó (5.574), Galícia (5.143) i Madrid (4.315).

Tecnologia OTT

El servei OTT (Over-The-Top) consisteix en la transmissió d'àudio, vídeo i altres continguts a través d'Internet sense la implicació dels operadors tradicionals en el control o distribució dels continguts. Per consumir aquests continguts cal disposar d'un dispositiu compatible i de connexió a internet. Això fa que la infraestructura tingui un cost inferior als sistemes tradicionals de difusió.

Aquesta és la tecnologia que utilitza LaLigaSportsTV en la seva plataforma. L'objectiu de l'OTT és donar visibilitat i difusió als continguts de les federacions gràcies a la creació de canals propis per a cada esport, en els quals es poden analitzar audiències específiques, preferències i hàbits de consum dels aficionats, de manera que les federacions puguin plantejar les seves estratègies basant-se en aquestes dades.

Mai havia estat tan fàcil gaudir del millor esport en viu. Gràcies a LaLigaSportsTV es poden visualitzar els partits en directe de la Lliga Asobal d'Handbol, la Lliga Nacional de Futbol Sala, LEB OR, bàdminton, hoquei, natació, gimnàstica, tennis de taula, futbol americà... A més, a la plataforma també estan disponibles els directes de Laliga 1 2 | 3 i contingut sota demanda de Laliga Santander, la Lliga Iberdrola, LFP World Challenge... Gols de la jornada, resums dels partits, entrevistes o les prèvies són alguns dels continguts que es poden veure a la OTT.

Noves oportunitats

Amb l'OTT de Laliga s'obren camí noves oportunitats en el patrocini de l'esport espanyol federat. En el panorama audiovisual tradicional no hi tenen cabuda tots els continguts de les federacions, però en LaLigaSportsTV, a més de distribuir-se els continguts, s'ha convertit en un punt de trobada entre la federació i el fan.

El futur del model de patrocini i ingrés de les federacions passa per una major exposició als fans dels diferents esports, podent obtenir informació sobre qui són els usuaris i quins són els seus hàbits de consum. Amb aquestes dades, les federacions podran centrar els seus esforços en la captació de patrocinis basats en dades objectives i reals.

Descobreix el que opinen els esportistes de les següents disciplines sobre LaLigaSportsTV. Fes clic a cada icona: