'Soy Cappaz', l'app de suport per a persones amb capacitats diferents :: Prensa Ibérica per Fundación MAPFRE

'Soy Cappaz', l'app de suport per a persones amb capacitats diferents

L'app continua consolidant-se com una eina més que eficaç i que ajuda a portar una vida més autònoma tant a la feina com en la rutina diària

Fran Garrido


L'app 'Soy Cappaz', de la mà de la Fundació MAPFRE i la Fundació Gmp, permet a milers de persones assolir un grau més gran d'independència en les seves condicions de vida. Descarregada per prop de 200.000 persones, l'app està disponible a Google Play de franc, en castellà, anglès i portuguès.

Tot i els progressos socials innegables que s'han anat aconseguint, les persones amb capacitats diferents continuen trobant traves a l'hora d'incorporar-se al món laboral, cosa que en dificulta la integració. Per aquest motiu l'app 'Soy Cappaz' impulsa la vida independent d'aquestes persones i en fomenta la inclusió, millorant la seva autonomia.

Ver vídeo en youtube

Tecnologia que trenca barreres

L'app fa anys que és rebuda pel col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual amb entusiasme, tal com demostren les milers de descàrregues des de Google Play. 'Soy Cappaz' els ha facilitat la vida diària, proporcionat-los una mobilitat més gran i eliminat certes barreres en els diferents àmbits de la vida, ja sigui en el laboral, personal o educatiu.

Quatre intuïtives funcionalitats per fer la vida més senzilla

L'objectiu principal de l'app és millorar l'autonomia i la integració professional de les persones amb discapacitat intel·lectual i dany cerebral adquirit (DCA), ja que les ajuda a recordar cites i tasques i els facilita la mobilitat, guiant-les a la destinació desitjada de manera senzilla.

Per aprofitar al màxim tot el potencial, l'app compta amb tota mena de tutorials que faciliten l'aprenentatge, ajuda a recordar cites, feines i fins i tot els serveix de guia fins al lloc de treball o per tornar a casa, tot això a través de quatre funcionalitats:

  • “El meu Calendari”: Sincronitzat amb Google Calendar, permet que la persona de suport l’actualitzi des de qualsevol dispositiu per recordar totes les cites o activitats programades amb alertes en temps real que es poden activar quan es vulgui, cosa que incentiva la integració professional.
  • “On soc?”: Aquesta funcionalitat és perfecta per fer desplaçaments de la manera més segura: es poden incloure totes les rutes que es vulguin, només cal marcar l'inici de la ruta, els punts intermedis (per exemple, una parada d'autobús) i la destinació final. L'app mantindrà les persones de suport informades en tot moment del progrés i seran notificades en cas d'un retard o desviació. La tranquil·litat de tutors i familiars està garantida.
  • “Les meves feines”: L'app mostra com fer les activitats del dia a dia a través de vídeos demostratius (prèviament gravats per la persona de suport, fent-ho totalment personalitzable) des d'escanejar o imprimir documents fins a posar en marxa un electrodomèstic. També incorpora un lector de codi de barres que escaneja adhesius que es poden incorporar a diferents llocs de la feina o de casa, segons les necessitats de cadascun dels usuaris.
  • “Necessito Ajuda”: És molt fàcil posar-se en contacte directament amb les persones de suport quan es necessiti ajuda: 'Soy Cappaz' permet organitzar els telèfons per ordre de preferència i programar els horaris possibles per fer trucades. En contacte continu. Si algun dia passa qualsevol cosa només cal fer un clic per parlar amb el tutor o amb la persona mediadora.

Hi ha una forta relació entre la inclusió i el rendiment a la feina. Els empleats que se senten inclosos destaquen en la seva feina, en el seu compromís i se senten més motivats, cosa que genera un clima laboral millor. Amb aquesta app, que és possible descarregar des de Google Play, la Fundació MAPFRE i la Fundació Gmp, continuen avançant en aquest objectiu, contribuint al benestar laboral i progrés social de les persones, sempre amb especial atenció als col·lectius menys afavorits.

Top