"És fonamental abordar des de les aules reptes com el canvi climàtic, l'alimentació i la mobilitat, perquè els alumnes no s’ho trobin per primera vegada amb 30, 40 o 50 anys"

Lucía González Navarrete

Lucía González Navarrete
Lucía González Navarrete.

Educació per canviar el món

Tal com deia Mandela, l'educació és l'arma més poderosa que pots fer servir per canviar el món. Aquesta frase, des de fa anys, abandera tots els projectes de Lucía González Navarrete. L'enginyera industrial és directora general de la consultora Edenway, especialitzada en la implementació de projectes innovadors en l'àmbit de la transformació sostenible, i el 2019, va fundar Natives, una 'start-up' que té com a objectiu integrar la sostenibilitat a les escoles de tot el món.

"Convertim els espais físics que envolten les escoles en laboratoris d'experimentació"

Lucía González Navarrete.

Sota aquesta premissa, la iniciativa, que compta amb el suport de Social Tides (Inco i Google), New European Bauhaus Booster 2.0 (EIT) i Netmentora, ja ha dut a terme més de 160 projectes vinculats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides; ha format més de 2.000 professors i ha arribat a més de 40.000 estudiants d'entre 3 i 17 anys. D'aquesta manera, Natives implementa un model sistèmic de transformació integral basat en la sostenibilitat, regeneració, innovació i educació. Tal com explica Lucía González, es tracta d’“un model inclusiu que permet que qualsevol escola del món pugui introduir la sostenibilitat, convertint l'entorn en un laboratori d'experimentació”.

“Vam decidim portar el projecte Harbors a Barcelona per reconnectar els joves amb el mar Mediterrani”

Lucía González Navarrete.

Una de les escoles que forma part de la xarxa Natives és el Col·legi Montserrat, a Vallvidrera (Barcelona). Situat al peu del funicular del Tibidabo i amb vistes privilegiades a la capital catalana, aquest centre acadèmic és un referent educatiu en innovació, tecnologia i sostenibilitat. Entre altres iniciatives, destaca el projecte Harbors-BCN que durant sis setmanes ha portat els alumnes de 4t d'ESO d'aquest centre a construir un veler de classe Optimist. Un procés que ha aconseguit connectar els joves d’aquest institut amb el passat, el present i el futur del mar Mediterrani, explorant la relació històrica de la ciutat amb el mar i com els efectes del canvi climàtic poden canviar el seu ecosistema en el futur.

“La veritable revolució no és la tecnològica, sinó la possibilitat de dissenyar un futur més compromès”

Lucía González Navarrete.

La iniciativa s'ha inspirat en el projecte Harbor que es va enlairar fa dos anys a París i que tenia com a objectiu la revaloració de les ribes del Sena a través de la construcció d'embarcacions de fusta d'inspiració del segle XIX per part de diferents col·lectius en risc d'exclusió. social. El projecte va culminar el dissabte 11 de maig amb una regata social que va tenir lloc a la platja del Somorrostro, davant del Club de Patí a Vela, i en la qual es va produir la primera avarada del vaixell, batejat com a Eolo. A més, els alumnes van fer una neteja de la platja.


Lucía González Navarrete.
Lucía González Navarrete.

Completa el puzle del vaixell


Loading...

Educació per canviar el món

A Lucía González l’acompanya en aquest viatge un Renault Megane E-Tech 100% elèctric.

MODELO
  • Renault Megane E-Tech 100% eléctrico

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES
  • Motor: E-TECH 130 cv autonomía urbana.

  • Potència màxima KW CEE (c.v.): 96 (130)

  • Tipus de caixa de canvis: caixa automàtica

  • Protocol d'homologació: WLTP

  • Carburant: Elèctric

  • Capacitat de la bateria (kWh): 40

  • Carregador AC: 22kW - 7kW

  • Carregador DC:

  • Autonomia WLTP mixta EV (km) (depèn dels equipaments en opció): 320

  • Velocitat màxima (km/h): 150

  • 0-100 km/h (s): 10

  • Pneumàtics de referència: 195/60 R18 96 H