‘Crear una nova Telefónica’, el compromís de la companyia :: Prensa Ibérica per Telefónica

‘Crear una nova Telefónica’, el compromís de la companyia

La compañía de telecomunicaciones sigue trabajando para lograr
los retos que se planteó en noviembre del 2019 en su plan de acción


El novembre del 2019, la companyia de telecomunicacions Telefónica va presentar el seu nou pla d’acció en el qual apostava per “crear una nova Telefónica”. En aquest context, el president de l’empresa, José María Álvarez-Pallete, assegurava: “malgrat que el futur és impossible d’endevinar, estic convençut que la millor manera de predir-lo és crear-lo. I el futur de Telefónica el comencem a escriure avui”. En aquesta línia, Telefónica ha treballat aquest 2020 sense descans per aconseguir els reptes que es va plantejar en el seu pla d’acció.

José María Álvarez-Pallete, President de Telefónica.

Al maig la companyia va tancar un acord al Regne Unit amb la multinacional Liberty Global per a la fusió de les seves filials O2 i Virgin Media. Aquesta ha sigut l’operació corporativa més gra de la història de Telefónica i amb ella s’ha creat l’operador de serveis fixos i mòbil líder al mercat britànic. Un èxit amb doble mèrit i és que la companyia va tancar l’acció en ple confinament amb els equips treballant en remot.

Per un altre costat, al juny la filial d’infraestructures de telecomunicacions de Telefónica, Telxius, va anunciar l’adquisició de 10.100 emplaçaments a Telefónica Deutschland. Amb aquesta operació Telxius comptarà ja amb 33.000 torres i haurà duplicat la seva cartera des de la seva creació el 2016. Un mes més tard, al juliol, Telefónica va presentar, juntament amb les companyies TIM i Claro, una oferta pel negoci mòbil de l’operadora Oi, proposta en la qual s’ha assegurat la condició de “licitador preferent”, cosa que incrementa les possibilitats de tirar endavant la transacció i consolidar així el seu lideratge en el mercat brasiler. Al setembre, Telefónica va anunciar l’encesa de la seva xarxa 5G a Espanya, amb l’objectiu d’arribar al 75% de la població aquest mateix any. I a l’octubre va tancar una aliança amb Allianz per desplegar fibra òptica a Alemanya.

Totes aquestes accions evidencien la voluntat que té Telefónica d’escriure el seu futur. Però la companyia ja ha expressat que vol anar més enllà i ha ofert el seu lideratge per encapçalar la transformació digital a Espanya i convertir-la en una palanca de canvi i de reactivació contra els efectes econòmics de la pandèmia. Una transformació que ha d’estar basada en uns valors sòlids. Telefónica promou una digitalització justa, inclusiva –que ningú quedi enrere– i sostenible.

Missió social i mediambiental

Per complir la seva missió de fer un món més humà connectant la vida de les persones, Telefónica es va bolcar a servir la societat durant els mesos de confinament per la crisi sanitària provocada pel coronavirus. Per un costat, la companyia va mantenir les telecomunicacions i la connectivitat per propiciar la feina i l’educació en remot, el consum d’oci i entreteniment a casa i que les famílies i els amics seguissin connectats. Per un altre, va col·laborar amb les autoritats sanitàries en la provisió de material sanitari i en les connexions de telecomunicacions que calgués i ajudant la societat en el que pogués necessitar.

A més, Telefónica manté un compromís ferm amb la sostenibilitat. A finals d’octubre va prometre avançar al 2025 el seu objectiu d’emissions netes zero. Al juny ja havia avançat aquesta meta del 2050 al 2030 i, ara, fa un pas més per reforçar el seu compromís amb un món millor. “Als que estem a Telefónica, a tots, ens correspon la missió d’imaginar-nos la companyia que volem tenir per al futur i començar a construir el camí cap a ella”, va subratllar Álvarez-Pallete fa un any durant la presentació del pla estratègic. Des d’aleshores, la companyia no ha deixat de construir aquest camí. #Seguimoscumpliendo.