El present i el futur de la mobilitat sostenible

La mobilitat s’enfronta a una revolució sense precedents. El món està evolucionant a una gran velocitat, i la societat s'enfronta a desafiaments mai vistos abans. Els desplaçaments no paren d'augmentar, tant si parlem de persones com de mercaderies. Proven que aquests desafiaments són inèdits les decisions i propostes per a un futur sense emissions que tant governs com empreses privades estan realitzant.

A Europa, més de la meitat de les emissions de CO2 registrades tenen l'origen en l'ús del vehicle particular. Això té un impacte directe sobre el planeta, la realitat del qual supera dramàticament els pronòstics.

En aquest context, en què les actuacions per mitigar l'impacte del canvi climàtic són més necessàries que mai, Santander compta amb una sèrie d'iniciatives per impulsar la mobilitat sostenible.

Projecte pioner per compartir motos elèctriques a Sao Paulo

Santander Brasil patrocina motos elèctriques a São Paulo.
Santander Brasil patrocina motos elèctriques a São Paulo.

En aquesta línia, l'entitat ha arribat a un acord amb Riba per a la distribució de 50 escúters elèctrics per la zona sud de Sao Paulo. El nombre de vehicles, que s'ampliarà en el futur, reforça la mobilitat urbana, i en un any permetran que es deixin d'expulsar prop de 20 tones de CO2 a l'atmosfera. A més de no emetre gas carbònic, les motos elèctriques no fan soroll, fet que contribueix a disminuir la contaminació acústica de la ciutat.

El seu funcionament és molt senzill: a l'aplicació de Riba és possible llogar una moto per a ús mitjançant una targeta de crèdit vàlida. La devolució també es fa a través de l'app. Les motos tenen assegurança d'accidents, es rastregen en temps real i no superen la velocitat de 50 km/h. És obligatori fer servir casc, així com ser major d’edat i tenir carnet de conduir de categoria A. L'empresa és la responsable del canvi de les bateries i del manteniment.

Els vehicles, que poden ser usats tant per clients com per persones no vinculades a Banco Santander, estan disponibles cada dia de 6.00 a 23.00 hora local i es poden estacionar a qualsevol zona pública reservada per a motos.

Aquesta és la segona col·laboració del Santander amb Riba. L'agost de l'any passat, el banc va finançar 36 motos elèctriques de la companyia en un projecte pilot de la xarxa de pizzeries Domino's. Els repartidors de la franquícia fan servir les motos en els lliuraments a Sao Paulo. L'entitat també compta amb una línia de finançament per a les persones interessades a adquirir els diversos models de motos elèctriques de la marca.

Aquesta iniciativa se suma als anys de patrocini del sistema de lloguer de bicicletes públiques a Londres i a la tornada de Banco Santander a la Fórmula 1 com a patrocinador de Ferrari per impulsar la transició verda de la coneguda escuderia.

Riba Motos.

Riba Motos.

Bicicletes Santander: Renovació de patrocini per a una mobilitat sostenible

La del Brasil no és l'única iniciativa amb què Santander compta en matèria de mobilitat sostenible. A Londres, per exemple, el maig del 2021 va donar continuïtat al patrocini Santander Cycles i al seu acord amb l'empresa Transport for London (TfL) fins al 2025 per incentivar l'ús de la bicicleta i crear així un Londres menys contaminant.

S'estima que gràcies a aquesta iniciativa s'ha evitat l'emissió de més de 20 milions de quilograms de CO2 a l'atmosfera gràcies als més de 300 milions de quilòmetres recorreguts amb bicicleta des de l'any 2015.

Actualment, Santander Cycles és present a les ciutats britàniques de Londres, Milton Keynes, Swansea i Brunel, amb més de 14.000 bicicletes disponibles només a la capital; i, des dels inicis, ha prestat més de 100 milions de serveis.

Santander Cycles és present a les ciutats britàniques de Londres, Milton Keynes, Swansea i Brunel.

Santander Cycles és present a les ciutats britàniques de Londres, Milton Keynes, Swansea i Brunel.

La tornada de Banco Santander a la Fórmula 1

Al desembre, l'entitat presidida per Ana Botín anunciava que tornava a la Fórmula 1 per convertir-se en patrocinadora de Ferrari, l'escuderia més premiada de la història de la competició. Com a part de l'acord, Santander assessora l’Scuderia Ferrari en els seus objectius per ser neutre en emissions de carboni el 2030.

L'entitat presidida per Ana Botín anunciava que tornava a la Fórmula 1 per esdevenir patrocinadora de Ferrari.

L'entitat presidida per Ana Botín anunciava que tornava a la Fórmula 1 per esdevenir patrocinadora de Ferrari.

La Fórmula 1, un dels esports amb més seguidors del món, ha anunciat el seu objectiu de ser una competició amb zero emissions netes el 2030.

Durant 70 anys aquest esport ha funcionat com a banc de proves per a alguns avenços tecnològics, des d'aspectes d'aerodinàmica fins al disseny dels frens, cosa que ha permès al sector de l'automòbil trobar maneres de reduir les emissions de carboni. Des del 2014, l'eficiència del combustible dels monoplaces de F1 ha millorat un 50%. El 2026, la F1 té previst presentar el nou motor de Fórmula 1 (unitat de potència híbrida de segona generació), que serà neutre en emissions de carboni i portarà combustible sostenible avançat.