Blanc o negre. Aquests són els dos únics colors de carrosseria que Ford ofereix per al Fiesta Sport Match. Blanc o negre, dos dels colors més emblemàtics que van distingit a les nostres carreteres el seu il·lustre avantpassat, l´XR-2. Des d´aquells temps gloriosos de final dels 80 i principi dels 90, Ford no havia tingut cap versió específicament esportiva en la gamma del Fiesta. Ara, per sort, els amants de la firma de l´oval en general, i del Fiesta en particular, poden tornar a gaudir d´un cotxe que ja no encaixa en el qualificatiu de volador però que, en canvi, sí que ofereix tota l´essència esportiva de la marca, començant per una estètica radical que no admet cap dubte: som davant d´un veritable esportiu. I els 134 cavalls que s´amaguen sota el capó ja ens ho diuen tot sobre el caràcter d´aquest Fiesta.

Detalls d´exclusivitat ´racing´

Mantenint el mateix esquema interior que els seus germans de gamma, presidit per un quadre de comandaments de línies molt modernes creat sota el patró propi de la marca, anomenat kinetic design, que evoca l´energia, l´interior del Fiesta Sport Match és encara de més qualitat, i això que els estàndards de la firma d´Almussafes en aquest apartat són dels més reconeguts entre els fabricants generalistes.

Hi ha una colla de detalls que contribueixen a crear aquesta atmosfera exclusiva en què esportivitat i elegància es donen la mà. Hem de començar parlant dels magnífics seients, de cuir i amb unes costures platejades que els doten d´una aparença magnífica. Aquesta mateixa combinació, la trobem en el pom de la palanca del canvi i en la funda del fre de mà. També les manetes interiors de les portes i la part central del volant presenten un acabat setinat que dóna una aparença de gran qualitat. Els pedals metàl·lics o les catifes amb una placa inserida que ens diu que som a bord d´una sèrie limitada són altres detalls que fan del Fiesta Sport Match un món a part dins de la seva família. Tampoc no podem obviar la presència d´un climatitzador automàtic.

La posició de conducció, molt còmoda i perfectament adaptable gràcies al volant d´alçada i profunditat regulables, fa que la identificació entre home i màquina sigui instantània. També hi ha un generós espai per recolzar el peu esquerre quan no el tinguem ocupat en el pedal de l´embragatge. I ara passem a l´acció.

Relació pes/potència de GTI

Els només 970 quilos de pes i els 134 cavalls de potència del motor 1.6 del Fiesta Sport Match són tota una declaració d´intencions. Gràcies a diferents retocs en l´electrònica de gestió del propulsor i la utilització d´un tub d´escapament específic que permet una evacuació més ràpida dels gasos, aquest Fiesta, a part de tenir veu pròpia (bastant grey a règims baixos i contundent a mesura que l´agulla del comptavoltes es va enfilant), mostra una sorprenent capacitat d´acceleració amb qualsevol marxa. La resposta a l´accelerador és molt ràpida, i convida a esprémer-lo. A més a més, el canvi, manual de cinc marxes, té una relació bastant tancada en què, més que velocitat, es busca una bona acceleració. És una delícia conduir aquest cotxe en una carretera amb rectes no gaire llar-gues, en les quals mostra tot el seu potencial per devorar l´asfalt.

A més a més, no és un propulsor gaire golafre en el consum de gasolina.

El seu comportament ens ha semblat irreprotxable. El cotxe trepitja amb molta convicció la carretera encara que el ritme sigui molt viu i les ordres que li donem amb el volant siguin ràpides. Reacciona amb molta agilitat i eficàcia. En definitiva, és una màquina concebuda per passar-hi bé i molt fàcil de conduir, cosa que incrementa encara més aquesta sensació de diversió. En definitiva, un digne hereu dels mítics XR-2, ara ja convertits en clàssics de culte entre els aficionats.