Amb l´aparició de la sisena generació del Punto, Fiat evoluciona encara més una recepta de contrastat èxit, que li ha dut a ser una de les referències en el sector dels utilitaris compactes. Al voltant de 8,5 milions d´unitats venudes des del seu primer llançament el 1993 el situen en una posició de privilegi que ara es veu reforçada gràcies a una actualització estètica important, al costat de nous colors exteriors i de tapisseria en els seients, millores que a més es reforcen amb l´arribada del motor de dos cilindres de 875 cc twinair turbo de 85 CV.

Estil renovat

En l´exterior, aquest actualitzat Punt proposa un nou front, caracteritzat per un para-xocs completament pintat amb el mateix color de la carrosseria, amb els indicadors d´adreça situats al costat de la presa d´aire, en un únic perímetre que els envolta. També en la part posterior, el para-xocs integrat i del mateix color de la carrosseria. En detall, la seva forma en relleu descriu una zona que subdivideix l´àrea dedicada a la matrícula, en la qual se situen les funcions auxiliars dels fars, així com succeeix amb la part anterior, també el para-xocs posterior té un disseny renovat amb un conjunt integrat amb la resta i sempre pintat amb el color de la carrosseria.

Per sota d´aquest, s´han mantingut els grups òptics per a les funcions marxa enrere €antiboira, de forma més allargada i integrada a la superfície circumdant.

Completen les novetats estètiques de Punto 2012 les llandes d´aliatge de 15" amb un nou disseny i tres nous colors de carrosseria metal·litzats: turquesa, vermell robí i gris submarí. A més a més, com per al model 500, la denominació twinair disposa d´un nou acabat que es distingeix per una estètica única i recognoscible: la disponibilitat d´un color especial, verd llima, i de l´exclusiu sostre negre brillant, disponible com a opcional.

Estrena el TwinAir

En matèria de motoritzacions, debuten en aquesta generació del Punto els dos cilindres de 875 cc *twinair turbo de 85 CV, que permeten al model confirmar-se com la perfecta síntesi entre respecte per l´ambient (98 g/km co2) i plaer de conducció (85 CV a 5.500 voltes/min de potència i 145 nm a 2.000 voltes/min de parell màxim). A través de l´ajustament específic del control del motor, aquest conjuga dues modalitats diferents de funcionament, seleccionables a través d´un botó situat en el quadre de comandament: normal, amb la disponibilitat plena de les prestacions del motor, per exaltar el nervi i la vitalitat de conducció, i eco, que, mitjançant una limitació del parell, permet reduir el consum, i garantir una conducció ecològica i més atenta a l´economia en l´ús. La gamma es completa amb les versions gasolina 1.2 i 1.4 de 69 i 77 CV respectivament (canvi mecànic o Dualogic), la dièsel 1.3 multiJet2 16v en potències de 75 i 95 *CV i la Bi-Fuel 1.4 en variants gasolina-metà (70 CV) i gasolina-GlP (77 CV).