07 de gener de 2013
07.01.2013

Un dels millors Seat

El so del 2.0 TDI de l'Exeo Ecomotive és diferent, una mica més esmorteït, i el motor empeny bé en qualsevol revolució

13.01.2013 | 14:43
Un dels millors Seat

Amb l´Exeo ST, Seat ha recuperat un segment de mercat en què la marca tradicionalment sempre havia tingut algun model en catàleg. I ha recuperat també el prestigi de poder oferir al públic un vehicle d´alt nivell des de tots els punts de vista. De fet, a l´Exeo li passa el mateix que a altres automòbils semblants: que la versió familiar resulta estèticament molt més atractiva que no pas la berlina de la qual deriva. I fa uns mesos el ventall de possibilitats de tria ha augmentat amb la incorporació a la gamma d´una variant Ecomotive, que és el nom amb què Seat bateja les versions de baix consum de la gamma.

Característiques específiques

Els enginyers de Seat han introduït un seguit de modificacions importants en l´Exeo per poder aconseguir una mitjana de consum ben continguda. D´entrada, un d´aquests canvis, que ja es percep visualment, és l´alçada de la carrosseria, rebaixada per millorar l´aerodinàmica. L´Exeo Ecomotive també munta uns pneumàtics específics de baixa fricció que minimitzen la resistència al rodatge, únicament disponibles amb llantes de 16 polzades. La pressió de les rodes també s´ha augmentat (0,3 bars), tant al davant com al darrere, amb l´objectiu de contribuir a millorar el consum i allargar la vida de les rodes.

Pel que fa a la mecànica, l´Exeo Ecomotive incorpora de sèrie l´eficaç dispositiu Start/Stop, que s´encarrega de parar el motor automàticament quan el vehicle s´atura (el sistema s´activa quan detecta que el cotxe ja ha circulat uns quatre segons a una velocitat mínima de 3 km/h) i el torna a engegar quan el conductor vol tornar a reprendre la marxa.

El propulsor també inclou un sistema de recuperació de l´energia que permet aprofitar l´energia procedent de l´alternador quan deixem anar el peu de l´accelerador o trepitgem el fre. Com el seu propi nom indica, aquest sistema recupera energia, la qual cosa serveix per augmentar o mantenir la càrrega de la bateria i al mateix temps alliberar de feina el motor, cosa que incideix directament en una reducció del consum de combustible.

Un habitacle de primera<7strong>

Pujar a l´Exeo significa entrar en una atmosfera de confort pròpia de vehicle de primera categoria. Els impecables acabats que ac- tualment ofereix Seat tenen, en l´Exeo ST, un plus afegit gràcies al tacte dels materials de revestiment. L´Exeo ST no pot ocultar el seu origen A4, i, de fet, és la presència del preciós volant (amb el segell inequívoc de la marca de Martorell) el que ens fa adonar que som al volant del Seat. La part menys positiva d´aquesta herència Audi és l´espai disponible per als ocupants de les places del darrere, un apartat que els dissenyadors de Seat han millorat guanyant alguns centímetres per a les cames.

La posició de conducció agradarà molt a aquells conductors que s´estimen més anar asseguts a prop de terra i percebre amb claredat les reaccions del cotxe. Els seients d´aquest Exeo ens han semblat magnífics des de tots els punts de vista possibles: són molt còmodes, tenen un grau de duresa perfecte i ofereixen una bona subjecció lateral. A més a més, disposen de regulació elèctrica i permeten adaptar-se a la majoria d´estatures.

En marxa

El so del 2.0 TDI de l´Exeo Ecomotive és diferent, una mica més esmorteït, i el motor empeny bé en tota la gamma de revolucions. Si volem contundència, només caldrà que trepitgem amb decisió l´accelerador. La relació del canvi, clarament orientada a buscar un bon consum, ens permet circular a 120 km/h amb el motor girant per sota de 2.000 voltes en sisena.

El comportament és exquisit. L´Exeo ST reacciona amb gran agilitat a les ordres del volant i té una estabilitat indiscutible, gràcies a uns amortidors enèrgics però al mateix temps confortables. Sens dubte, una versió molt recomanable.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema