28 de gener de 2013
28.01.2013

Jaguar XFR-S. Màximes prestacions

Unes prestacions espectaculars que s'obtenen de la mecànica de benzina V8 de 5 litres sobrealimentada

28.01.2013 | 21:52
Jaguar XFR-S. Màximes prestacions

Les sigles «R-S» adquireixen un nou protagonisme en la gamma Jaguar. Dues lletres que distingeixen el seu catàleg d'altes prestacions, i que ara es veu reforçat amb el XFR-S presentat per la firma britànica al saló de Los Angeles. Es tracta del segon model de la gamma R-S. Una nova versió s'uneix al cupè XKR-S en l'exclusiu club dels 300 km/h, i que és un reflex del llegendari i antic llinatge de les berlines esportives de la marca britànica.

Desenvolupat per ETO (Engineered To Order), la divisió especialitzada de Jaguar-Land Rover, aquest model compta amb un disseny específic del sistema de propulsió i del xassís, a la vegada que incorpora millores a la carrosseria per ampliar els límits del seu rendiment.

Unes prestacions espectaculars que s'obtenen de la mecànica de benzina V8 de 5 litres sobrealimentada per compressor que, després de rebre una sèrie de millores, proporciona ara uns impressionants 550 cv i 680 Nm de parell motor, 40 cv i 55 Nm més, que en el XFR. Aquest descomunal desplegament de potència es gestiona a través d'un canvi de vuit velocitats que incorpora la tecnologia «Quickshift» de Jaguar (desenvolupada per al F-TYPE). Amb tot això, el XFR-S accelera de 0 a 100 km/h en tan sols 4,6 segons, i arriba a una velocitat màxima, limitada electrònicament, de 300 km/h.

Millores aerodinàmiques

Aquestes vertiginoses xifres, venen acompanyades d'una lògica evolució de l'aerodinàmica del XFR-S. Com a resultat, els canvis realitzats en la carrosseria han creat una aparença més agressiva, començant per un para-xocs davanter més baix, amb unes grans entrades d'aire inferiors i aletes verticals, al que se suma una motllura davantera de fibra de carboni.

Faldons laterals més marcats i uns exclusius «aero-blades», asseguren un pas d'aire net al llarg dels costats del vehicle i en el paraxocs del darrere.

També situat més baix, un difusor posterior de fibra de carboni entre els exclusius tubs d'escapament Quad, s'estén per sota de la saga per reduir la força ascendent. A tot això s'hi afegeix un petit espòiler sobre la tapa del maleter, amb dos dissenys disponibles. A més s'harevisat de manera intensiva la suspensió, el que serveix per augmentar l'aplom i l'estabilitat lateral en un 30%.

L'arribada del XFR-S al nostre mercat s'espera per a aquest proper mes de maig.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema