El mercat crossover ha estat, sens dubte, el de major evolució dins del món de l'automòbil durant els últims anys. Una tendència que ha traspassat els habituals escenaris del tot terreny, gràcies a una proposta amb un clar compromís d'equilibri per a la seva utilització sobre asfalt o fora d'ell. Sota aquestes premisses han sorgit diverses propostes, fins i tot desenvolupades en els segments més petits i compactes. Aquest és el cas del nou 2008.

Peugeot ha aprofitat l'excel·lent base del 208 per reforçar la gamma de turismes més aventurera del mercat. I és que, la firma del lleó compta amb altres enginyoses alternatives off-road com les que proposen els seus híbrids de tracció total 508 RXH i 3008 HYbrid4.

En tot just 4,16 m de llarg i 1,74 m d'ample, el 2008 reuneix el que té de millor cada casa; la mobilitat d'una berlina i la versatilitat d'un monoespai gràcies al seu ampli i versàtil interior. A tot això cal afegir-hi aquest innat caràcter off-road tant a nivell estètic com dinàmic, gràcies a les senyes d'identitat que adornen la seva carrosseria, com l'innovador sistema de motricitat reforçada Grip Control.

En aquest sentit, cal destacar l'atractiva imatge tot terreny que s'ha aconseguit imprimir en aquest compacte. Una estètica que se sustenta en detalls com una altura sobreelevada (16 cm d'altura lliure), para-xocs i baixos de color negre el protegeixen, planxes protectores davantera i del darrere d'acer inoxidable o les barres de sostre. També contribueixen a personalitzar aquest «ADN crossover by Peugeot» elements com la graella flotant davantera, o els nous fars amb la ja obligada tecnologia LED.

Amb la seva distància entre eixos de 2,54 m, el 2008 ofereix una bona dosi d´espai interior. Els passatgers del darrere disposen d'una generosa habitabilitat gràcies als suports més fins dels seients davanters i d'una presa de 12 volts per endollar qualsevol mena d'aparell electrònic. Des de l'exterior, l'accés al maleter es realitza també amb gran facilitat gràcies a una gran obertura rectangular i a un llindar de càrrega situat a només 60 cm del terra i decorat amb una protecció en acer inoxidable raspallat. La banqueta modular 1/3-2/3 permet, en un únic moviment, ampliar el volum del maleter de 360 a 1.194 litres, 22 dels quals estan sota el pla del maleter. Per abatre el suport de manera automàtica, n'hi ha prou amb accionar una palanca.

En la seva gamma de motor hi destaca la nova generació de propulsors de tres cilindres de benzina. El primer a arribar és el 1.2 VTi de 82 cv, el qual es veurà reforçat pròximament amb una versió sobrealimentada amb dos nivells de potència; 1.2 e-THP 110 i 1.2 e-THP 130. El catàleg benzina es completa amb el 1.2 VTi de 120 cv, també ja disponible. L'oferta inicial de les versions dièsel compta amb el 1.6 e-HDi en versions de 92 i 115 cv. El de menor potència també està disponible amb una caixa de canvis manual amb embragatge automàtic.

Pel que fa als nivells d'equipament disponibles, l'oferta inicial del 2008 s'estructura al voltant a les denominacions Access, Active i Allure. Aquesta última incorpora de sèrie el sistema de tracció Grip Control, a més dels pneumàtics mixtos amb llanta de 17 polzades. Altres detalls tecnològics són l'assistent d'aparcament Park Assist o el Peugeot Connect Apps, amb 11 aplicacions que reforcen la connectivitat i les possibilitats multimèdia d'aquest vehicle totcamí.