Fabricat a la planta de Vigo, el monovolum de Citroën es presenta totalment renovat amb una imatge més esportiva i una clara aposta per la tecnologia

Amb el nou C4 Picasso, Citroën dóna un cop de timó a la estètica del monovolum, amb un disseny esportiu dominat per les línies rectes. Una destacada actualització que renova el monovolum compacte de la firma francesa en pràcticament tots els apartats. En el primer cop d´ull hi destaca el nou frontal, amb un espai per al motor redefinit i una nova disposició del logotip de la marca, que s´allarga dins als fars. L´enllumenat diürn prolonguen la calandra i acompanyen als fars, situats a sota. Les llums antiboira completen el grup òptic davanter, molt original.

Inspirat en els concept-car Tubik, Survolt i Revolte, els pilots del del darrere de Led tenen un efecte 3D profund i futurista. A més, el la part posterior guanya en dinamisme per l'adopció d'una portalada del maleter, que suggereix amplitud i robustesa. Oberta, aquesta portalada ofereix un accés ampli i fàcil al maleter. Unes dimensions de 4,43 metres de longitud, 1,83 d'amplada i 1,61 d'altura, associades a una direcció assistida elèctrica i un diàmetre de gir de 10,8 m fan del nou C4 Picasso un vehicle àgil que s'adapta a tota mena de condicions de conducció.

L´exitosa combinació entre compacitat i amplitud és possible gràcies a la nova plataforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2), a partir de la qual s'ha desenvolupat el Citroën C4 Picasso; aquesta base també li ha permès reduir el seu pes en 140 quilograms i augmentar la capacitat del maleter en 40 litres, fins a arribar als 537 litres VDA (630 litres quan els seients de la segona fila estan en la seva posició més avançada).

El nou Picasso equipa les últimes novetats en matèria de seguretat i confort, incorporant prestacions com una càmera integrada en la part superior del parabrisa, que serveix per intercanviar automàticament les llums de carretera i d´encreuament, i cinturons de seguretat actius, que es tensen automàticament en cas de perill. El C4 Picasso posa la tecnologia al servei de la conducció, amb equipaments com el Park Assist, que efectua una maniobra automàtica una vegada s´ha trobat un lloc d´aparcament lliure, o les dues pantalles del seu tauler de control.

El sistema de Vision 360 és una exclusiva en el segment. Gràcies a quatre càmeres disposades al voltant del cotxe, el conductor pot elegir entre una visió del cotxe a vista d'ocell, una vista de la part del darrere o, fins i tot, una visió davantera panoràmica, molt pràctica per a les sortides dels garatges. D'aquesta forma, el conductor disposa d'una informació completa de l'entorn dal cotxe. A és, en coordinació amb l'alerta de canvi involuntari de carril, aquest sistema avisa al conductor de la superació d'una línia de la carretera mitjançant vibracions al cinturó de seguretat.Finalment, el Pack Lounge incorpora seients amb massatge en les places davanteres, un seient Relax que permet al passatger del davant estirar les cames i, per a tots, reposacaps «Relax» per a sostenir la nuca amb comoditat.

Sis propulsors

La seva gamma de motoritzacions destaca per les seves reduïdes emissions (des de tan sols 98 g/km de CO2) i un consum contingut (entre 3,8 i 6,3 l/100 km). El catàleg està compost per dues unitats de benzina (VTi 120 i THP 155 6v) i quatre versions dièsel (HDi 90, e-HDi 90 Airdream, e-HDi 115 Airdream, amb caixa manual i pilotada i e-HDi 150 Airdream).

Ben aviat, el Picasso també incorporarà la versió BlueHDi 150, amb 110 g/km d'emissions de CO2 i dotada d'un mòdul SCR (selective catalytic reduction), la tecnologia més eficaç per tractar els gasos que surten del motor i reduir les emissions nocives.