Es tracta del primer model de la firma alemanya amb carrosseria de tres volums en aquest segment, en el que, de moment, compta amb altres dues configuracions de 3 i 5 (Sportback) portes, a l'espera de la seva variant descapotable. Amb una longitud de 4,46 metres, el A3 Sedan fusiona el clàssic concepte de tres volums amb el dinamisme d'un cupè. Un fet que es deixa veure de manera subtil en el volum posterior que conforma el maleter, el qual es culmina amb un apèndix discret que fa les funcions d’aleró.

A la part del davant hi destaca un frontal que dibuixa un cridaner contorn horitzontal, i les grans entrades d'aire que subratllen visualment una amplada d'1,80 metres. De manera opcional l’A3 pot equipar fars amb totes les seves funcions en tecnologia LED. Els pilots del darrere també estan disponibles amb díodes lluminosos.

Més lleuger

Aquesta berlina que manté tot el caràcter esportiu de la família A3; de fet, fins i tot el reforça gràcies a la cura d'aprimament que s’ha aplicat en aquest model. Per a això, la firma alemanya ha aplicat la seva innovadora tecnologia de construcció lleugera, per aconseguir una considerable reducció de pes. Per exemple, la versió 1.4 TFSI del quatre portes amb S tronic ofereix uns valors, en buit, de 1.250 kg. A més, molts components de l’habitacle s'han fabricat en acer d'alta tecnologia endurit en motllo, mentre que el capó del motor s'ha fabricat en alumini. El pes contingut també es reflecteix en els seus motors i tren de rodatge.

El seu espaiós interior comparteix disseny i distribució amb la resta de la gamma. Tot i això, la seva major mida exterior i la seva distància entre eixos de 2,64 metres, li atorguen un confort de marxa superior. El maleter de 425 litres, pot augmentar la seva capacitat si s'abaten els suports del darrere. A més, disposa d'una obertura en el seient central per poder transportar objectes llargs com esquís.

Gamma escalonada

En la seva arribada al mercat el proper mes de setembre, l’A3 Sedan estarà disponible en un primer moment en tres motors; dos de benzina TFSI (1.4/140 cv i 1.8/180 cv) i un dièsel TDI (2.0/150 cv). Tots són de nou desenvolupament i uneixen unes destacables prestacions amb uns ajustats nivells de consum i emissions. Destaca la tecnologia Cylinder On Demand (COD) del 1.4 TFSI i que desconnecta dos cilindres en règims baixos.

Després del seu llançament inicial s'incorporaran nous propulsors , entre ells el 2.0 TDI amb classificació Euro 6 i el 1.6 TDI. La versió més potent serà, com no, la S3 Sedan. Equipada amb el motor 2.0 TFSI de 300 cv i 380 Nm de parell motor, a més de amb la caixa de canvis S tronic de sis velocitats, aquest model és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en només 4,9 segons.

Manual o Stronic

En l’apartat de la transmissió de la força, l’A3 Sedan pot equipar un canvi manual o el S tronic. El canvi de doble embragatge disposa, en combinació amb el sistema de conducció dinàmica Audi drive select, d'una funció de desacoblament que redueix el consum de combustible del vehicle. En matèria dinàmica, rere del caràcter esportiu de l'Audi A3 Sedan s'amaga un equilibrat gairbé perfecte del repartiment de pes entre els eixos (59% al davant i 41% al darrere) i tren de rodatge d’última tecnologia.